یعقوب هوشیار:

صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری در تبریز تشکیل می‌شود

1401/02/28 - 13:48 - کد خبر: 63137 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: در تعریف جدید از سرمایه‌گذاری شهرداری باید پیشران باشد و در این راستا پیشنهاد ما تشکیل صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری است که خود باید مداخله‌گر در پروژه‌ها باشد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار شهردار تبریز در جلسه کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر تعریف پروژه‌های درآمدزا و اشتغال‌آفرین برای شهر، اظهار کرد: نیازمندی‌ها و معضلات شهری باید تبدیل به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شود و در ذیل آن درآمد سرمایه‌گذار نیز مد نظر قرار گیرد.
وی با تاکید بر تفکیک دو حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری فضای وسیعی داشته و ظرفیت‌های عظیمی که تبریز در این حوزه دارد که باید از حوزه سرمایه‌گذاری جدا شود و در این راستا طرح‌های زیادی داریم که هر هفته در صحن علنی شورای شهر مطرح می‌کنیم.
وی با تاکید بر تغییر نگرش و تعریف گردشگری در عصر کنونی، ادامه داد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری نباید صرفاً با هدف کسب درآمد پیگیری شوند و علاوه بر آن باید در حل معضلات شهری نیز موثر شود.
هوشیار افزود: دلیل ایجاد صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری شروع مطالعه سرمایه‌گذاری است؛ مثلاً در حوزه ترافیک شهری پروژه سرمایه‌گذاری نداریم و باید ابتدا در این حوزه پروژه‌ای تعریف کنیم و چند سرمایه‌گذار سود حاصل را ببیند و ترغیب شود و یا مسیرگشایی‌ها که اگر امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان داشته باشیم، طرح تفصیلی را اجرا می‌کنیم.
وی ادامه داد: در بافت فرسوده نیز می‌توانیم از طرح‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.
وی با اشاره به این‌که عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب قرارگاه مسکن به زودی شروع می‌شود، اعلام کرد: یک چهارم نرخ صدور پروانه ساخت کاهش یافته است و معنی آن کاهش درآمد و اشتغال است؛ ما منتظر سرمایه‌گذار نخواهیم ماند که برنامه‌ای برای ما تعریف کند و باید مدیران خود را با این نوع نگاه آشنا کنیم که منتظر سرمایه‌گذار نباشند.
شهردار تبریز یادآور شد: بهره‌گیری از نیروهای متخصص در حوزه سرمایه گذاری نیز باید مدنظر باشد و در این حوزه نیز ضعف داریم.
وی اضافه کرد: باید حوزه سرمایه‌گذاری به عنوان مقوله‌ای مشخص در مناطق پیگیری شود و حتی مدیران سرمایه‌گذاری در مناطق و سازمان‌ها شروع به کار کنند.
وی با اعلام این‌که در آینده نزدیک چند پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در تبریز رونمایی می‌شود، گفت: نزدیک به دوهزار میلیارد تومان تنها در یکی از پروژه‌ها توافق شده است.
هوشیار از فیبر نوری به عنوان یکی از زیرساخت‌های مورد مطالعه نام برد و افزود: یکی از زیرساخت‌های مورد مطالعه فیبر نوری است که هفته آینده به صحن شورا می‌آوریم و چارچوب آن با قبل متفاوت است.
انتهای پیام/
 صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری در تبریز تشکیل می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار