مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

دعوت از پیشکسوتان قرآنی آذربایجان شرقی برای برگزاری کرسی‌های تلاوت در امامزادگان

1401/02/28 - 12:20 - کد خبر: 63117 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از تمامی پیشکسوتان قرآنی استان برای برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در امامزادگان استان دعوت کرد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاحیه جلسات هفتگی تلاوت قرآن کریم، در گفت‌وگویی، با بیان این‌که مسابقات قرآنی سازمان اوقاف با محوریت بقاع متبرکه و امامزاده برگزار می‌شود، اظهار کرد: امامزادگان استان بایستی به محافل و مجالس قرآنی تبدیل شوند.
وی با اشاره به گسترش محافل قرآنی در امامزادگان، افزود: مسابقات قرآن کریم را از سالن‌ها خارج کرده و در فضای امامزادگان برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: بایستی از فضای معنوی امامزادگان در راستای نشر قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم و امیدواریم تا برگزاری مسابقات قرآنی در امامزادگان بتواند به رشد فرهنگی استان و بالندگی مباحث قرآنی کمک کند.
حسینی با اشاره به دوره رکود استان در حوزه تلاوت قرآن کریم، اظهار کرد: آذربایجان شرقی محل زادگاه بزرگ مفسر قرآن کریم، علامه طباطبایی بوده و شخصیت‌های بزرگ قرآنی و اساتید قرآنی از این خطه رشد یافته‌اند.
وی با بیان این‌که مسابقات قرآن بهانه‌ای برای شکوفایی استعدادهای نهفته است، افزود: آذربایجان شرقی تاکنون سومین استان کشور در تعداد ثبت نام کنندگان مسابقات قرآنی بوده و جوانان بالای ۱۸ سال با شور و شوق در مسابقات شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به گسترش حوزه مسابقات در سالجاری، اظهار کرد: بخش ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که به عنوان دو کتاب تکمیلی قرآن کریم که به تفسیر و معارف این کتاب الهی کمک می‌کنند، در دوره جدید این مسابقات اضافه شده و بخش مدیحه سرایی و همخوانی نیز بازگشته است تا کیفیت مسابقات افزایش یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: برنامه ریزی کردیم تا روزانه در امامزادگان استان یک کرسی تلاوت با حضور اساتید قرآنی برگزار شود تا به ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان کمک کند.
انتهای پیام/
دعوت از پیشکسوتان قرآنی آذربایجان شرقی برای برگزاری کرسی‌های تلاوت در امامزادگان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار