عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی؛

رویداد ملی نوآیند نویدبخش آینده حکمرانی اندیشه محور در کشور است

1401/02/28 - 11:10 - کد خبر: 63103 نسخه چاپی

نصر: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویداد ملی نوآیند می‌تواند نویدبخش آینده مبتنی بر حکمرانی اندیشه‌محور در کشور باشد، مطرح کرد: این رویداد دریچه‌ای برای شناخت مسائل آینده و تدبیر برای آنها پیش از وقوع است.

به گزارش نصر، روح اله متفکرآزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از نخستین رویداد ملی نوآیند که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است با حضور در جمع پژوهشگران، اساتید و شرکت‌کنندگان در این رویداد گفت: مرکز پژوهش‌ها در این دوره از مجلس به نحوی عمل کرده است که تبدیل به اندیشکده قانونگذاری شده است و به نوعی به عنوان بازوی علمی نهاد قانونگذاری عمل می‌کند و این رویداد نیز  برای توجه به مسائل آینده و تدبیر در مورد آنها و همچنین پیش‌بینی مسائل پیش از وقوع گام مهمی است.
وی افزود: این رویداد می‌تواند نویدبخش آینده مبتنی بر حکمرانی اندیشه‌محور در کشور باشد و از این به بعد با اینگونه اتفاقات مبارک می‌توانیم این نوع از قانونگذاری را به عنوان یک فرآیند در نظر بگیریم و ایده‌های خوبی در این رویداد وجود دارد که بسیاری از این ایده‌ها قابلیت تحقق دارد و برخی از آنها می‌تواند در فرآیند تقنینی دیده شود.
 

بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد، برای رویداد نوآیند ۴۸۲ ایده ارسال شده بود که با بررسی اولیه ۱۷۸ ایده پذیرش شد. بعد از برگزاری 538 ساعت کارگاه آموزشی، در نهایت 33 تیم برای حضور در رویداد مورد پذیرش واقع شدند. در نهایت در این رویداد در 6 حوزه سه تیم برگزیده خواهد شد. همچنین 27 اندیشکده دستاوردها و مطالعات خود را در حوزه مطالعات آینده پژوهشی در طی سه روز برگزاری این رویداد ارائه خواهند کرد.
انتهای پیام/
رویداد ملی نوآیند نویدبخش آینده حکمرانی اندیشه محور در کشور است خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار