خبر/

۲۰ درصد بنگاه‌های معاملاتی خودرو در تبریز مجوز رسمی ندارند

1401/02/28 - 09:20 - کد خبر: 63084 نسخه چاپی

نصر: احمد موقری روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات مربوط به نمایشگاه های خودرو، بر ساماندهی این بنگاه ها توسط اتحادیه مربوطه تاکید و اضافه کرد: بر همین مبنا باید از فعالیت واحدهای بدون مجوز جلوگیری شود.

به گزارش نصر، احمد موقری درباره عدم همکاری مؤثر اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تبریز با دادگستری استان در موضوع نظارت و برخورد با اصناف متخلف هشدار داد و ساماندهی بنگاه های معاملاتی خودرو را از ضروریات جامعه و در اولویت برنامه های دستگاه قضایی آذربایجان شرقی اعلام کرد.
موقری بر ضرورت احراز آموزش حقوقی نمایشگاه داران خودرو توسط اتحادیه مربوطه تاکید کرد و ادامه داد: تعریف «بیع» و احکام آن در قانون متفاوت با برداشت برخی شهروندان از معامله و نحوه آن می باشد و وقوع عقد بیع آثاری به دنبال دارد که نمایشگاه داران خودرو از طریق آموزش حقوقی با این آثار آشنا می شوند.
موقری به تشکیل پرونده های مختلف حقوقی و کیفری در دو حوزه خودرو و مسکن، اشاره و بر ارتباط مؤثر اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با دادگستری استان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با خودرو تاکید کرد و افزود: برخی مسایل در ظاهر تخلف صنفی است اما در واقع منجر به ارتکاب جرایم می شود؛ مثل بنگاهی که بدون مجوز فعالیت می کند و نتیجه اش گرفتاری شهروندان به دلیل ایراد در معامله است که موجب تشکیل پرونده در دستگاه قضایی می شود.
انتهای پیام/
۲۰ درصد بنگاه‌های معاملاتی خودرو در تبریز مجوز رسمی ندارند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار