گزارش/

آسفالت خیابان‌های تبریز نیازمند توجه/ضرورت راه اندازی نهضت آسفالت

1401/02/27 - 13:34 - کد خبر: 63036 نسخه چاپی

نصر: بهبود وضعیت نامناسب آسفالت کلانشهر تبریز، مطالبه‌ای مردمی است که تاکنون به سرانجام نرسیده و نارضایتی اکثر رانندگان‌ را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش نصر، مطالبه‌ای مردمی است اما سالهاست که به پایان نمی‌رسد و نارضایتی شهروندان را برانگیخته است. وضعیت نامناسب آسفالت در کلانشهر تبریز، معضلی اساسی و بی پایان است که هر شهروندی، انتظار دارد این معضل بی پایان رفع شود.
سالهاست خیابان‌های تبریز، در انتظار آسفالتی یکپارچه و یکدست است تا علاوه بر زیبایی خیابان‌های کلانشهر تبریز، این معضل همیشگی به پایان برسد.

ارسال کامیون‌های حمل آسفالت از سوی مناطق ده‌گانه
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: در خصوص آسفالت اساسی بر اساس ابلاغیه اولویت‌های آسفالت، طبق جدول پیشنهادی مناطق ده‌گانه و پس از بررسی در کمیته آسفالت و شیوه اصلاحی به سازمان، توسط معاونت فنی عمرانی ارسال می‌گردد.
حسین منیری فر ادامه داد: در پروژه‌های خارج از ابلاغیه با دستور شهردار تبریز و معاونت فنی عمرانی اقدام می‌گردد که سازمان نسبت به حجم کار و عملیات مورد نیاز به پروژه که شامل تراش آسفالت، تسطیح و رگلاژ تراشه‌های آسفالت و درزگیری و پخش آسفالت پیمانکار دستمزدی انتخاب و با تولید آسفالت در کارخانجات سازمان، اقدام لازم انجام می‌گردد.
وی افزود: با عنایت به ارسال کامیون‌های حمل آسفالت از طرف مناطق ده‌گانه برای اجرای آسفالت ریزی، لکه گیری توسط پیمانکاران و امانی، تحویل می‌گردد که نحوه اجرا در سطح شهر تبریز با نظارت مستقیم معاونت فنی عمرانی شهرداری مرکز و معاونت‌های مناطق انجام می‌شود.
آسفالت اساسی بر اساس ابلاغیه اولویت‌ها، طبق جدول پیشنهادی مناطق ده‌گانه و پس از بررسی در کمیته آسفالت انجام می‌شود
منیری فر بیان کرد: در رابطه با تولید آسفالت در خصوص تجهیزات شامل کارخانجات آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک و ۱۲۰ تنی و ۸۰ تنی و سایت سنگ شکن مصالح سنگی خریداری شده و یا آهکی دولومیت به کارخانه حمل و خردایش و دانه بندی انجام می‌گردد.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز توضیح داد: بر اساس طرح اختلاط آسفالت که از طریق آزمایشگاه استان تهیه می‌شود، واحد کنترل کیفی سازمان مستقر در کارخانه روزانه تولیدات آسفالت را از نظر کیفی کنترل و تأیید می‌نمایند و قیرهای مورد استفاده در تولید آسفالت از کارخانجات تولید قیر استان، قیر عملکردی PG۵۸-۲۲ انجام می‌گیرد.

اولویت بندی آسفالت اساسی و لکه گیری
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای کلانشهر تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: اولویت بندی آسفالت اساسی و لکه گیری مناطق شهرداری تبریز بر اساس اعلام معاونت فنی و عمرانی است.

اولویت‌های آسفالت اساسی و لکه گیری در سال ۱۴۰۱
روح اله رشیدی ادامه داد: پس از بازدیدهای میدانی صورت گرفته و ارزیابی پیشنهادی مناطق توسط معاونت فنی و عمرانی با تأکید بر رعایت سقف اعتبار آسفالت در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز، اولویت‌های آسفالت اساسی و آسفالت لکه گیری سال ۱۴۰۱، در سطح شهر به تفکیک مناطق ده‌گانه شهرداری ابلاغ گردیده است.
وی افزود: شورای شهر تبریز در انتظار اقدام شهرداری برای توزیع آسفالت در سطح شهر تبریز است و از این رو تلاش شهرداری نیز بر این است تا ظرفیت تولید آسفالت در کارخانه آسفالت سازی را افزایش دهد.
وی گفت: شهرداری به دنبال تأمین معادن برای خرید مصالح مورد نیاز است تا نقاط مختلف کلانشهر تبریز را پوشش دهد.
رشیدی بیان کرد: برای دسترسی به آسفالت گرم، نیاز بر این است تا مسافت کارخانه تولید آسفالت تا محل مصرفی کاهش یابد.
عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: فصل کاری آسفالت ریزی تا پایان شهریور ماه می‌باشد و با توجه به آن، برنامه‌های مشخصی تدوین و هم‌چنین اولویت بندی شده است اما در صورت افزایش قدرت اجرایی، شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

وضعیت نامناسب آسفالت و عدم رسیدگی شهرداری منطقه
یکی از شهروندان تبریزی گفت: ما ساکن خیابان بهار، خیابان فیضیه غربی هستیم و حدود ده سالی می‌شود که به دلیل وعده‌ای منبی بر اینکه در این مسیر قرار است خیابان احداث شود آسفالت ریزی انجام نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: متأسفانه بعد از گذشت ۱۰ سال نه خیابانی احداث شده است و نه آسفالت ریزی اساسی در این مسیر انجام گرفته است.
این شهروند تبریزی افزود: با وجود پیگیری‌های مکرر متأسفانه تاکنون هیچ پاسخ و اقدامی از سوی شهرداری منطقه ۴، انجام نگرفته است.
وی بیان کرد: وضعیت نامناسب آسفالت، علاوه بر به بار آوردن خسارت برای خودروها، در چنین وضعیت تورم شده است، تردد را نیز با مشکل مواجه کرده است.
این شهروند تبریزی گفت: از شهرداری منطقه ۴ تقاضا داریم هر چه سریع‌تر به وضعیت نامناسب آسفالت رسیدگی کند.

نارضایتی رانندگان تاکسی از وضعیت نامناسب آسفالت
یکی از رانندگان تاکسی نیز  گفت: وضعیت آسفالت تبریز رضایت بخش نیست و متأسفانه رانندگان تاکسی که بیشتر عمر خود را در همین خیابان‌ها می‌گذرانند همیشه آرزوی بهبود وضعیت آسفالت را دارند.

وضعیت آسفالت تبریز رضایت بخش نیست
یوسفی ادامه داد: متأسفانه تمام رانندگان به خصوص رانندگان تاکسی در چنین وضعیت نامناسب خیابان‌ها باید هزینه‌های بیشتری را برای خودروها خرج کنند چرا که این شهر پر از چاله‌هایی است که فقط هزینه‌های اضافی را به بار می‌آورد و رانندگان از این وضعیت به تنگ آمده‌اند.
وی افزود: چندین بار به شهرداری‌های مناطق مربوطه اعلام کرده‌ایم که به وضعیت خیابان‌ها رسیدگی کنند اما تاکنون اقدام مؤثر و قابل توجهی را شاهد نبوده‌ایم.
این راننده تاکسی گفت: امیدواریم هر چه زودتر رسیدگی به وضعیت نامناسب آسفالت در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار گیرد و شهر زیباتر شود.
وضعیت نامناسب آسفالت در کلانشهر تبریز، سالهاست نارضایتی شهروندان و رانندگان را برانگیخته است و این یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی است که خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

آناهیتا رحیمی
انتهای پیام/
آسفالت خیابان‌های تبریز نیازمند توجه/ضرورت راه اندازی نهضت آسفالت خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار