رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبر داد:

سرمایه‌گذاری هزار و 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه تولید روغن خوراکی/ آذربایجان‌شرقی در آستانه خودکفایی تولید روغن خوراکی قرار دارد

1401/02/27 - 12:20 - کد خبر: 63025 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در آستانه خودکفایی تولید روغن خوراکی قرار داریم، گفت: با سرمایه گذاری هزار و 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی نزدیک به 500 تن روغن در روز تولید خواهد شد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان افزود: در حوزه صنایع غذایی 570 واحد تولیدی وجود دارد که روغن یکی از مواد اولیه اساسی این صنایع است بنا بر این باید به سمت خودکفایی تولید مواد اولیه کالاهای اساسی حرکت کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.
وی ادامه داد: در حال حاضر خط تولیدی روغن خوراکی بخش خصوصی که با سرمایه گذاری نزدیک به هزار و 300 میلیارد تومانی انجام می شود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری کامل برسد.
وی با بیان این که آذربایجان شرقی به 15 هزار تن روغن خوراکی نیاز دارید، افزود: ماده اولیه این واحدهای تولیدی سویا است که مشتقات حاصل از این محصول می تواند علاوه بر روغن خوراکی به گلیسیرین و در نهایت به خوراک دام تبدیل شود.
انتهای پیام/
سرمایه‌گذاری هزار و 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه تولید روغن خوراکی/ آذربایجان‌شرقی در آستانه خودکفایی تولید روغن خوراکی قرار دارد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار