عضو خبرگان رهبری:

لحن شیرین آیت‌الله فاطمی‌نیا موعظه‌هایش را اثرگذار کرده بود

1401/02/27 - 10:09 - کد خبر: 62987 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: تواضع و لحن شیرین مرحوم آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، موعظه‌های ایشان را اثرگذار کرده بود و این عالم در قلب مردم جا داشت.

به گزارش نصر، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: پدر ایشان مرحوم آیت‌الله سیداسماعیل اصفیایی شندآبادی از عالمان و روحانیان معروف و سرشناس منطقه شبستر بود و سیدعبدالله در مدت سکونت والدین‌اش در تبریز، در این شهر متولد شد.
وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله اصفیایی صاحب نفس بود، اظهار داشت: آیت‌الله اصفیایی بعدها به قم هجرت کرد و ایشان را در آنجا زیارت می‌کردم؛ آن مرحوم پشت سر آیت‌الله نجفی مرعشی و در صف اول نماز جماعت می‌ایستاد و در فصل تابستان به تبریز سفر می‌کرد.
امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: استاد فاطمی‌نیا نه تنها در این خانواده علمی و مذهبی و با پدری که معلم و اسوه اخلاق بود، بزرگ شد؛ بلکه از محضر اساتیدی چون آیت‌الله مصطفوی تبریزی، مرحوم علامه محمدحسین طباطبایی، آیت‌الله محمدتقی آملی، آیت‌الله الهی تبریزی (برادر علامه طباطبایی)، آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی و آیت‌الله بهجت به صورت مستقیم بهره برد.
وی ادامه داد: آیت‌الله فاطمی‌نیا بر همین اساس مکتب عرفانی داشت و در اخلاق و تاریخ‌نگاری هم کار کرده بود؛ یک کتاب‌شناس بود و نسخه‌های منحصربه فردی در کتابخانه شخصی خود داشت.
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری استاد فاطمی‌نیا را یک عالم وارسته عنوان کرد که از نظر علمی، اخلاقی، تقوی و دیانت الگو بود و ضایعه درگذشت ایشان را به مقام عظمای ولایت، همه علمای حوزه‌های علمیه و مراجع کشور به ویژه علمای آذربایجان‌شرقی تسلیت گفت.
به گزارش ایرنا استاد فاطمی‌نیا دارای تحصیلات حوزوی بود و علاوه بر شاگردی نزد پدرش، نزدیک به ۳۰ سال نزد علامه مصطفوی تبریزی از شاگردان میرزای قاضی شاگردی کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم ادامه داد.
«شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره»، دوره سه جلدی «نکته‌ها از گفته‌ها» و «فرهنگ انتظار» از جمله آثار استاد فاطمی‌نیا به شمار می‌رود؛ همچنین از وی مقالاتی در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌ است.
این خطیب برجسته، بامداد روز گذشته در سن ۷۶ سالگی پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
انتهای پیام/
لحن شیرین آیت‌الله فاطمی‌نیا موعظه‌هایش را اثرگذار کرده بود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار