خبر/

رونمایی از پوستر نمایشگاه خوشنویسی "حلقه انس"/لزوم ارتقا جایگاه تبریز در عرصه خوشنویسی

1401/02/26 - 22:46 - کد خبر: 62972 نسخه چاپی

نصر: نشست خبری رونمایی از پوستر نمایشگاه خوشنویسی کارگروه حلقه انس با نکوداشت استاد علیرضا عباسی تبریزی با حضور اصحاب هنر و رسانه برگزار شد.

به گزارش نصر، حسن کرمانی در این نشست خبری با اشاره به نقش رسانه در الگو سازی فرهنگ و هنر در جامعه، گفت: رسانه ها در هدایت افکار جامعه نقش دارند و می توانند با نوآوری و خلاقیت ارزش خلق کنند.
وی ضمن اشاره به نقش هنر در ارتباطات بشر، باورهای اخلاقی و آداب و رسوم،‌افزود: هنر به طور عام از کارآمدترین ابزار تربیت آدمی در عصر گذشته و امروز است.
این هنرمند خبره اهل قلم در گفتگو با خبرنگار نصر، گفت: ادبیات با فکر و اندیشه تلفیق شده است و همواره برگزیده ترین سخنان و اشعار بزرگان به خط خوش خوشنویسان روی کاغذ می آید.
وی با بیان اینکه، این نمایشگاه اولین فعالیت کارگروه "حلقه انس" است که با همکاری من و هنرجویان برگزار می شود، افزود: همزمان با این نمایشگاه، یاد بزرگان هنر خوشنویسی تبریز همچون "علیرضا عباسی تبریزی" که از هنرمندان نام آور دوران صفوی بود را ارج می دهیم و به رسم یاد از این هنرمند کتیبه نویس مشهور و مسئول کتابخانه های دوره ناصری، آیین نکوداشت خواهیم داشت.
کرمانی ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه حاصل پیام صلح و دوستی باشد و برای تمام بازدید کنندگان نشاط روحی به همراه داشته باشد.
وی اضافه کرد: محور اصلی نمایشگاه خط نستعلیق است و روز شنبه اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۵ در تالار خاقانی افتتاح می شود.


 
در ادامه این نشست، "محمد نقی نوعی پور" استاد خوشنویسی با اشاره به اینکه پایگاه مهم خوشنویسی کشور شهرهای اصفهان، قزوین، مشهد و تبریز هستند، گفت: "علیرضا عباسی تبریزی" شاخص ترین چهره مکتب هنری تبریز است، که در این شهرها نیز نقش آفرین بوده است و افتخار جامعه خوشنویسی است که متاسفانه به خوبی شناخته نشده است.


 
این گزارش می افزاید، "نصیری" رئیس انجمن خوشنویسان تبریز ضمن سپاس از اجرای کارهای فرهنگی و هنری فعالان و هنرمندان حوزه هنر  گفت: امیدوارم روزی برسد که تبریز به جایگاه واقعی خود در عرصه خوشنویسی برسد.
وی ضمن اشاره به برگزاری کنگره معرفی "میر علی تبریزی" در گذشته، افزود: مقرر شد است، این هنرمند به ثبت ملی برسد و چندی پیش نیز خیابانی در تبریز با این عنوان وی، نام گذاری شده است و مقاله و یاد نامه هایی در مورد آن هنرمند به چاپ رسیده است.


 
انتهای پیام/
رونمایی از پوستر نمایشگاه خوشنویسی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار