ثلمه ای دیگر از اندک باقیمانده نخبگان آذربایجان/

خالی شدن خزانه آذربایجان از سرمایه بی بدیل نخبگان

1401/02/26 - 15:34 - کد خبر: 62946 نسخه چاپی

نصر: به مصداق « إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ »، ارتحال آیه الله فاطمی نیا را به جرات می توان ثلمه ای دیگر از اندک باقیمانده نخبگان آذربایجان دانست که با احتساب تعداد معدود باقیمانده از نخبگان در قید حیات که در منطقه آذربایجان متولد شده و رشد و پرورش یافته اند

در حقیقت افراد شاخص و تاثیرگذار در تمام حوزه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و مدیریتی و .... این منطقه در سطح ملی در حال اتمام است و سالهاست مسئولان این دیار هیچ به فکر نخبه پروری و حتی مقابله با نخبه کشی نیستند و گاه همین مسئولان خود تبدیل به زدایش نخبگان از عرصه های مختلف اجتماعی شده اند و اینگونه است که کشور ما روز به روز از ذخیره نخبگی و شایستگی رو به افول می رود.
خزانه آذربایجان، چه شرقی و غربی و چه اردبیل و زنجان، در حالی تهی شدن از سرمایه بی بدیل نخبگان و روشنفکران و اندیشمندان و فقها و مجتهدین و هنرمندان و صنعتگران و شعرا و ادبا و نویسندگان و ورزشکاران و ..... است که در سطح ملی بتوانند با حضور موثر خود گره گشای مشکلات جامعه باشند.
چرا که حسادت تاریخی در آذربایجان از یک سو و قرار گرفتن برخی افراد بسیار کوچک در جایگاه های بسیار بزرگ از سوی دیگر، به مرور زمان این منطقه حاصلخیز انسانی و فکری و اندیشه ای را به کویر لم یزرع پرورش انسان های شایسته تبدیل کرده و جریان نخبه پروری درآذربایجان را با موانع بسیار و بیشمار روبرو ساخته و در عوض نخبه کشی در آذربایجان را بشدت ترویج و تسریع بخشیده است.

مسعود برزگر جلالی-مدیرمسئول روزنامه ساقی آذربایجان
انتهای پیام/
خالی شدن خزانه آذربایجان از سرمایه بی بدیل نخبگان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار