واکنش دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عفونت چشمی تعدادی از بیماران؛

کاملا غیرعادی است

1401/02/26 - 14:20 - کد خبر: 62939 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۳ نفر از افرادی که دچار عفونت شدید شده بودند، با تخلیه چشم مواجه شده و متاسفانه یک نفر از این بیماران نیز فوت کرده است.

به گزارش نصر، "جواد احمدیان" در گفت و گو با خبرنگار نصر با بیان اینکه تعدادی از بیماران برای عمل جراحی آب مروارید چشم به یکی از کلینیک های خصوصی در تبریز مراجعه می‌کنند که به‌دلیل استریل نبودن اتاق عمل، برخی از آن‌ها دچار عفونت چشمی و برخی دیگر دچار مشکلات بینایی شده اند..
وی در ادامه با تشریح جزییات این موضوع اظهار کرد:  روز سه شنبه، ۲۲ فروردین ماه، عفونت یکی از بیماران در یکی از کلینیک های تبریز، به ده نفر از مراجعان  که  برای عمل آب مروارید چشم مراجعه کرده بودند انتقال یافته است، گویا عفونت به دلیل استریل نشدن تجهیزات پزشکی در اتاق عمل، انتقال یافته است.
احمدیان افزود: فردای همان روز، به تعداد ده نفر از مراجعین، با علایم عفونت به کلینیک مربوطه مراجعه کرده اند اما چون کلینیک مرکز بستری بیماران نیست، ۸ نفر از بیمارانی که دارای عفونت شدید شده بودند، به بیمارستان علوی و یک نفر با عفونت سطحی به بیمارستان نیکوکاری ارجاع داده شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اذعان کرد: در آن زمان با وجود تعطیلی دو روزه عید فطر، تمام اقدامات درمانی لازم توسط پزشکان فوق از جمله، تزریق های داخل چشم و شستشو و مراقبت های لازم انجام شد که متاسفانه، ۳نفر از افرادی که دچار عفونت شدید شده بودند، با تخلیه چشم مواجه شدند.
احمدیان تصریح کرد: بعد از اطلاع یافتن این موضوع، جلسه ای برگزار کردیم و کلینیک مهر به مدت ۸ روز پلمپ شد تا همکاران نظارتی نمونه برداری های لازم از جمله گندزدایی، چک کردن دستگاه‌های پزشکی، چک کردن سلامت همکاران آن مجموعه و استرلیزه استاندارد تجهیزات جهت شناسایی عامل عفونت و برطرف کردن آن را شروع کردند و بعد از یک هفته زمانی‌که جواب نمونه برداری های مکرر منفی شد، کلینیک مربوطه رفع پلمپ شده و دستور فعالیت مجدد آن صادر شد.
وی تاکید کرد: ما از روز اول بر این موضوع بسیار حساس بودیم و رسیدگی به شکایات این موضوع نیز بر عهده نظام پزشکی تبریز است. پرونده بیماران شاکی نیز در نظام پزشکی تبریز موجود و باز است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اینکه نظام پزشکی اظهار بر عادی بودن موضوع دارد را رد می کنیم چرا که حتی سلامت یک نفر از بیماران نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است و بروز چنین اتفاقی حتی در کلینیک های خصوصی کاملا غیرعادی است.
انتهای پیام/
 کاملا غیرعادی است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار