خبر/

برگزاری همایش ملی جلوه‌های جهادی شهیدان «باکری» و «سلیمانی» در مدیریت شهری در تبریز

1401/02/26 - 12:47 - کد خبر: 62925 نسخه چاپی

نصر: همایش ملی جلوه‌های جهادی شهیدان «باکری» و «سلیمانی» در مدیریت شهری روز سوم خردادماه ۱۴۰۱ با حضور شهردار کلانشهر تهران، اعضای شورای شهر تهران و یکی از همسنگران شهید باکری در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، رحیم ملاحسینی، رئیس شورای سیاستگذاری این همایش، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در نشست خبری، اظهار کرد: این همایش در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری در امر مدیریت جهادی برگزار شده و سعی داریم تا از تجربه‌های شهیدان مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در شرایط سخت دفاع مقدس و بحران‌های دیگر به شکل علمی بهره بگیریم.
وی با اشاره به برگزاری این همایش در روز سوم خردادماه در محل سالن همایش‌های بین المللی تبریز، افزود: مسئولانی چون زاکانی، شهردار تهران، مهندس چمران، رئیس شورای شهر تهران، سردار پورجمشیدیان (از همسنگران باکری در لشکر عاشورا) و خانواده شهید باکری و نرجس سلیمانی دختر شهید سلیمانی، سخنران اصلی همایش هستند.
در ادامه سیدعلی فارغ، دبیر علمی همایش نیز از استقبال کم نظیر جامعه دانشگاهی کشور از این همایش خبر داد و افزود: همایش جلوه‌های جهادی در ۱۰ محور برگزار شده و بیشترین آثار راسال شده در محورهای عدالت محوری با ۱۴ درصد، مدیریت بحران با ۱۱ درصد و مدیریت شهری شهروند مدار با ۹ درصد از مجموع آثار بوده است.
وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارساله شده که از این تعداد، ۱۷۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و قرار است در قالب سخنرانی و پوستر در قالب لوح فشرده و به شکل الکترونیک جهت حفاطت از محیط زیست تدوین شوند.
وی گفت: قرار است در دوره‌های بعدی این همایش، بخشی را جهت تجلیل از مدیران جهادی تخصیص داده و نشان لیاقت به مدیران جهادی در حوزه مدیریت شهری اهدا شود اما این بخش در این دوره نخواهد بود.
فارغ با بیان این‌که پنج مقاله به عنوان مقالات منتخب مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: تعداد از مقالات نیز به عنوان مقالات برگزیده در حاشیه همایش به صورت مجازی و در قالب سخنرانی ارائه خواهند شد.
وی در خصوص سطح کیفی مقالات و این همایش نیز خاظرنشان کرد: سطح کیفی پذیرش مقالات علی رغم تعطیلی مراجع علمی در دوران کرونا کاهش نیافته و از راهیابی مقالات با کیفیت پایین به مرحله نهایی همایش اجتناب کرده‌ایم.
وی با بیان این‌که امروزه موضوع کار جهادی در مدیریت شهری که برگرفته از ادبیات دینی ما است، می‌تواند مبنای علمی پیدا کند، افزود: رویکرد علمی همایش جلوه‌های جهادی برای دو شهید گرانقدر باکری و سیلمانی به دلیل تاثیرگذاری و قابلیت الگوبرداری از آن‌ها بوده و نویسندگانی که مقالاتشان را به دبیرخانه فرستاده‌اند نیز اذعان دارند که موضوع مدیریت جهادی یک موضوع پژوهشی است.
دبیر علمی همایش جلوه‌های جهادی گفت: ادبیات مدیریت جهاد که بعد از انقلاب اسلامی در کشور ما شکل گرفت، قابل ترجمان به زبان علمی است و همایش‌های مثل جلوه‌های جهادی می‌تواند در جهت ترویج و توسعه این ادبیات کارساز باشد.
در ادامه محمد عزتی، دبیر اجرایی همایش نیز با بیان این‌که مشارکت شهرداری تبریز در این همایش ملی، افتخاری برای مدیریت شهری تبریز است، افزود: تنها هزینه‌ای که برای برگزاری این همایش صرف شده، هزینه برای چاپ ۵۰۰ پوستر همایش و تعدادی بنر بوده و به جز این موارد، هزینه‌ای انچام نگرفته است و عوامل برگزاری به حالت جهادی در حال فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که از مقالات پذیرش شده یک دستورکار عملیاتی جهت ابلاغ به مدیران شهری استخراج شود.
انتهای پیام/
برگزاری همایش ملی جلوه‌های جهادی شهیدان «باکری» و «سلیمانی» در مدیریت شهری در تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار