مدیر آموزش و پرورش؛

همایش ملی علوم پایه ۲۳ تیر در مراغه برگزار می‌شود

1401/02/26 - 11:13 - کد خبر: 62903 نسخه چاپی

نصر: معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: همایش ملی علوم پایه و ریاضی طی ۲۳ تیر سال ‌جاری با حضور اندیشمندان در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، حسین اکبریان معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه صبح روز دوشنبه در گفت‌وگویی افزود: علوم پایه و به ویژه ریاضی علم تمدن‌ساز تمام ادوار تاریخی بوده و برای پیشرفت سایر علوم نیز حیاتی است اما تا حدودی در غربت قرار دارد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تقویت جایگاه علوم پایه در میان دانش‌آموزان، اضافه کرد: همایش ملی علوم پایه و ریاضی هم با همین رویکرد برگزار می‌شود و پیش‌همایش آن نیز اخیرا با حضور فرهنگیان و دانشگاهیان مراغه در تالار شهید بهشتی برگزار شد.
وی همچنین تسهیل آموزش ریاضی و استفاده از فنون جدید برای تعمیق درک دانش‌آموزان از علوم پایه را ضروری خواند و ادامه داد: برخی از بزرگان ریاضی در این دوره همچون «مریم میرزاخانی» با علاقه‌ای که به ریاضی داشتند، به جایگاه والای علمی دست یافتند و اگر استعداد ذاتی برخی از دانش‌آموزان در علوم پایه را به آنان تبیین کنیم، گامی در راستای غربت‌زدایی از این علوم برداشته‌ایم. 
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه همچنین به افتتاح خانه ریاضی مراغه همزمان با برگزاری پیش‌همایش علوم پایه و ریاضی هم اشاره کرد و افزود: مدیریت آموزش و پرورش مراغه تقویت جایگاه علوم پایه و ریاضی در بین دانش‌آموزان را به صورت هدفمند دنبال می‌کند.
تحقیقات علمی، اجتماعی، صنعتی و اقتصادی و حتی فناوری در سایه علوم پایه پیشرفت کرده و این شاخه از علوم در حقیقت اساس دانش برای علوم کاربردی را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/
همایش ملی علوم پایه ۲۳ تیر در مراغه برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار