مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌شرقی؛

طرح تنوع سازی معیشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اجرا می‌شود

1401/02/25 - 16:50 - کد خبر: 62867 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح توسعه و تنوع سازی معیشت حوضه آبریز دریاچه ارومیه با همکاری بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز یکشنبه در جمع تعدادی از اعضای بنیاد ملی نخبگان، افزود: هدف از اجرای این طرح احیای دریاچه ارومیه، ایجاد شغل‌های مکمل در حوزه دریاچه، انجام مطالعات زیست‌ محیطی و بهبود اقتصاد و معیشت منطقه بر اساس ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌ دستی است.
وی اظهار داشت: در این راستا فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری برای مناطق پیرامون دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی توسط تیمی متشکل از دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، تهران، علامه طباطبائی و تربیت مدرس بررسی و ارائه خواهد شد.
حمزه زاده با تاکید بر اینکه اعتماد و سرمایه‌گذاری بر طرح‌های علمی و جوان محور، یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی است، ادامه داد: بر اساس پیشنهاد بنیاد ملی نخبگان، طرحی با موضوع پیاده‌سازی راهبردها و سیاست‌های توسعه زنجیره ارزش تولیدات روستایی در راستای تنوع سازی معیشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ارائه‌و اجرا می شود.
به گفته وی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در اجرای این طرح همکاری و اقدامات لازم برای این پروژه پژوهشی را انجام خواهد داد.
حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع در شمال غرب ایران ، مساحتی افزون بر ۵۱ هزار و ۸۷۶ کیلومتر مربع دارد. این حوضه با داشتن دشت هایی مانند دشت تبریز، ارومیه، مراغه، مهاباد، میاندوآب، نقده، سلماس، پیرانشهر، آذرشهر و اشنویه، یکی از کانون های ارزشمند فعالیت کشاورزی و دامداری در ایران به شمار می رود. 
انتهای پیام/
طرح تنوع سازی معیشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اجرا می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار