خبر/

رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید «محمد سبزی» در بناب

1401/02/25 - 12:16 - کد خبر: 62830 نسخه چاپی

نصر: کتاب زندگی نامه شهید «محمد سبزی» با حضور فرمانده سپاه عاشورا در بناب رونمایی شد.

به گزارش نصر، صبح یک شنبه مراسم رونمایی از کتاب زندگی نامه سردار شهید محمد سبزی و یادواره فرماندهان شهید گردان امام حسین (ع) دوران دفاع مقدس با حضور سردار اصغر عباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان و همرزمان این شهید بزرگوار برگزار شد.
فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در آئین رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید محمد سبزی با بیان اینکه شهرستان بناب شهری عالم پرور و شهیدپرور است؛ گفت: شهرستان بناب از علمای بزرگی چون اخوان باقری بنابی بهره مند است که افتخار منطقه و استان هستند.
سردار اصغر عباسقلی زاده همچنین از شهرستان بناب به عنوان شهر رزمنده پرور نام برد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان زیادی از این شهرستان به شهادت رسیدند.
وی خطاب به رزمندگان و جانبازان حاضر در مراسم اظهار کرد: شهدا و جانبازان باید به خود ببالند که افتخار مجاهدت در راه دین و وطن نصیب شأن شد.
این یادگار دوران هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: همه آرامش و صلح حاکم بر کشور را مدیون جانفشانی شهدا و رزمندگان معزّز هستیم.
سردار عباسقلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت مردمی در خصوص جراحی اقتصادی و اصلاح هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: امروز زمان همکاری، اتحاد و انسجام ملی است. دولت قطعاً به فکر تغییر به نفع مردم بوده و عملکردها در طول این مدت کوتاه نیز گواه این تغییرات است.
وی با تأکید بر لزوم عمل به جهاد تبیین در جامعه گفت: حضرت امام خمینی (ره) در زمان جنگ تحمیلی به همه جوانان حکم جهاد داد تا از وطن شأن دفاع کنند و امروز نیز مقام معظم رهبری حکم جهاد داده است و همه باید نسبت به اقناع حقایق به جهاد تبیین عمل کنیم و نگذاریم دشمن از طریق فضای مجازی واقعیت‌ها را تحریف کند.
این گزارش می‌افزاید، فرمانده سپاه ناحیه بناب نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: قطعاً یکی از تأثیرگذارترین راه‌های تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تألیف چنین کتاب ارزشمندی است و باید مفاهیم دفتع مقدس در قالب کتب به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.
سرهنگ یحیی حیدری افزود: کتاب شمس جاوید چهاردهمین کتاب در حوزه دفاع مقدس است که در شهرستان بناب تألیف شده است و امروز در آئین رونمایی این اثر ارزشمند هستیم.
لازم به ذکر است، شهید محمد سبزی هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ پس از ۶۰ ماه حضور در جبهه در منطقه فاو- بصره به درجه رفیع شهادت نائل شد. وی جانشین فرمانده گردان امام حسین (ع) بود.
بر پایه این گزارش، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در ادامه سفر به شهرستان بناب به همراه فرماندار، نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه ناحیه بناب با خانواده‌های معزّز شهیدان گلگون کفن «اکبر شهبازی» و «ابراهیم دلریش» دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدارها با اهدای لوح و هدایایی از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل بعمل آمد.
انتهای پیام/
 رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید «محمد سبزی» در بناب خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار