فرماندار میانه:

دولت یارانه ارز ترجیحی را بین مردم توزیع می‌کند

1401/02/25 - 11:47 - کد خبر: 62825 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: دولت منابعی را که برای ارز ترجیحی تخصیص یافته حذف نکرده بلکه یارانه ای را که تا دیروز به وارد کننده مـی‌داد امروز به خود مردم می‌دهد.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در جلسه شورای اداری با محوریت هماهنگی برای مناسبت های ایام خرداد؛ به بحث یارانه ها و ضرورت توجه مسوولین جهت آگاه سازی برای بیان عنوان درست طرح به نام مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه اشاره و بر همراهی دستگاه ها برای اجرای بهتر طرح تاکید کرد.
وی جلوگیری از خروج ۱۵ درصد منابع به کشورهای همسایه و جلوگیری از هدر رفت ۳۰ درصد از منابع تخصیصی توسط وارد کننده و برخی افراد را از اهداف طرح عنوان و اظهار کرد: بنابر محاسبات دقیق اجرای این طرح به نفع طبقات ضعیف جامعه خواهد بود.
سعادتی در ادامه با اشاره به شخصیت بالای امام خمینی رحمة الله به عنوان شخصیت تراز اول سیاسی و اجتماعی قرن گذشته، گفت: حفظ و معرفی بیش از پیش شان و جایگاه امام (ره) باید در اولویت برنامه های مناسبتی خرداد باشد.
وی حضرت امام را شخصیتی چند وجهی عنوان کرد و گفت: حضرت امام در عین حال که یک سیاستمدار تراز اول بود، یک فقیه بزرگ، یک فیلسوف و یک عارف عامل و سالک اهل سلوک بود که تبیین موضوع ولایت فقیه و حکومت در زمان غیبت از سوی ایشان در سال‌های قبل از سال ۴۲ مصداقی بارز از رتبه علمی و قدرت اجتهاد ایشان بود. 
فرماندار میانه با بیان اینکه به فصل تشکیل کمیته برنامه ریزی شهرستان برای بودجه  ۱۴۰۱ نزدیک می شویم از مسوولین دستگاهها خواست تا با احصای اولویتها؛ بازنگری و مرور آنها با معاون امور عمرانی فرمانداری هماهنگی لازم را داشته باشند تا با  سیاست دولت جهت اجرای طرح های اولویت دار و سودده همراه شویم.
سعادتی همچنین از مسوولین دستگاهها خواست تا پیگیر تخصیص کامل بودجه سال گذشته تا آخر تیر ماه باشند و تلاش کنند اعتبارات مربوطه صددرصد جذب شود.
وی به نارضایتی مردم از برخی دستگاهها در شهرستان و خاطرنشان کرد: پاسخگویی اخلاق مدارانه؛ منطقی و قانونی به ارباب رجوع سبب اقناع آنها خواهد شد.
سعادتی در پایان زیباسازی شهر میانه و چهار شهر تابعه را نیازمند توجه بیشتر و اقدامات لازم شهرداری و شورای شهر خواند.
مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه فراگیری اندیشه امام و الگو گیری از فرهنگ دینی و اسلامی موجب اتحاد و همدلی هر چه بیشتر در بین ملت است و باید در این ایام به تبیین هر چه بیشتر اندیشه و فکر امام راحل (ره) پرداخت.
حسینی همچنین به طرح مردمی سازی یارانه ها از سوی دولت حاضر اشاره و  این اقدام دولت را در راستای حمایت از قشر ضعیف جامعه و قطع کردن دست رانت‌خواران از ارز چهار هزارو 200 تومانی عنوان کرد.
وی در ادامه بر ضرورت زیباسازی شهر با تمرکز بر روی نمادها و مبلمان شهری از سوی شهرداری با همکاری شورای شهر و نیز رعایت اخلاق حسنه و تکریم ارباب رجوع در ادارات از سوی کارکنان تاکید کرد.
مهدی اسماعیلی دیگر نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم سوم خرداد را فرصتی برای برگزاری برنامه های فرهنگی در جهت اشاعه فرهنگ ایثار؛ شهادت و از خود گذشتگی و انتقال آن به نسل جوان و آماده کردن آنها برای مقابله با توطئه های دشمنان دانست.
وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب تاکید کرد: باید با تولید برنامه‌های فاخر فرهنگی؛ اجتماعی نسبت به تبیین اندیشه های والای امام راحل در بین مردم به ویژه نسل جوان اقدام کرد.
اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه برنامه دولت برای جراحی اقتصادی هدفمند و دقیق است، گفت: مجلس در کنار دولت ایستاده است؛ اما برای اینکه تلاش دولت در جهت ایجاد عدالت یارانه‌ای به درستی اجرایی شود، باید همه نهادها همکاری کنند.
انتهای پیام/
دولت یارانه ارز ترجیحی را بین مردم توزیع می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار