گزارش نصر از جلسه علنی شورای شهر تبریز (1):

مناطق محروم نیازمند فضا های ورزشی است / تجلیل از تاکسیران فداکار 

1401/02/25 - 09:49 - کد خبر: 62810 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل هلال احمر استان گفت: شهرداری لازم است در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین مکان های ورزشی را زیاد کند چرا که علاوه بر کاربری ورزشی می‌تواند در مواقع بحران بعنوان اسکان اضطراری کمک حال شهرداری و هلال احمر باشد.

به گزارش نصر، صبح امروز در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه از راننده تاکسیرانی شهرداری تبریز بعنوان تاکسیران فداکار و امانت دار تجلیل شد. 

تجلیل از محمد فرج زاده راننده فداکار 
"عبدالرحیم قاصدی" مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تبریز، گفت: سوم فروردین در مسیر بستان آباد به تبریز خودروی یکی از شهروندان در اثر تصادف واژگون و به دره سقوط کرده بود. 
وی ادامه داد: تاکسیران فداکار "محمد فرج زاده" در شرایط سخت دره و فضای آن منطقه با اطلاع از سقوط خودرو به دره با حضور به موقع خود جان این شهروند را نجات داده و به کمک وی شتافته است. 
قاصدی اضافه کرد: طلا و جواهر، دوربین عکاسی و لب تاب از وسایل موجود در داخل ماشین بوده است.

تجلیل از پرویز هادی 
در ادامه به مناسبت 17 شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، که امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام نماد و اسوه جوانمردی و شجاعت سپاه اسلام، نماد شرک و بت پرستی یعنی عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند از "پرویز هادی" عضو شورای شهر به عنوان پهلوان ملی و بین المللی توسط شورای شهر تجلیل شد. 

مناطق محروم نیازمند فضا های ورزشی است
"حمید منجم" در جلسه شورای شهر در ارائه گزارش این سازمان گفت: این مجموعه یک نهاد مردمی غیر دولتی است و اکنون در صدمین سالگرد تاسیس هلال احمر در ایران هستیم. 
مدیر عامل هلال احمر استان در ادامه گزارش عملکرد سه ماهه خود گفت: یک دستگاه خودروی آرکو خریداری کرده ایم، سگ زنده یاب در استان ما موجود است اما روبه سن بوده و در عملیات طولانی مدت کارایی آن کمتر می‌شود که در این راستا 2 سگ زنده یاب نیز خریداری کرده ایم.
وی افزود: در بحث امداد هوایی جز 7 استانی هستیم که امکانات داریم.
وی ادامه داد: معاونت داوطلبان حلقه اتصال ما با مردم است، نیاز نیازمندان با توان توانمندان کار اصلی این معاونت است که با قاطبه مردم ارتباط می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: فلسفه درمان هلال احمر انتفاعی نیست، نگاه ما به درمان کاهش، آلام بشری است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خبر داد: خوشبختانه داروخانه هلال احمر از هفته آینده بصورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد، لازم به ذکر است این داروخانه بعنوان تنها داروخانه سانتر استان است. 
وی با اشاره به معاونت درمان و بخش دندانپزشکی گفت: دندانپزشکی سیار را با هدف ارائه خدمات به مردم در محلات ایجاد کرده ایم که از هفته آینده فعالیت خود را شروع خواهند کرد.
منجم تاکید کرد: یکی از وظایف ذاتی هلال احمر این است که هر جا کار مردم جا مانده است آن را انجام دهد و آلام را کمتر کند. 
وی خبر داد: درمانگاه زخم را در شش ماه آینده بصورت تخصصی ارائه خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: هیچ کدام از فعالیت های درمانی ما انتفاعی نیست و تمامی بخش های درمان با هزینه های نازل صورت می گیرد. 
وی به تحریم های ظالمانه پرداخت و گفت: در طول سالیان گذشته حتی هلال احمر را هم تحریم کرده بودند که اخیرا اقداماتی برای برای رفع این مهم صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: آماده ارایه آموزش‌های امدادی به کارکنان شهرداری و تاکسیرانان و رانندگان خودروهای سنگین هستیم.  
منجم خطاب به اعضای شورای شهر گفت: شهرداری لازم است در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین مکان های ورزشی را زیاد کند چرا که علاوه بر کاربری ورزشی می‌تواند در مواقع بحران بعنوان اسکان اضطراری کمک حال شهرداری و هلال احمر باشد.
وی ادامه داد: در بحث موقوفات لازم است کمیته تخصصی تشکیل یابد تا مشکلات حل شود. 
در ادامه "فریدون بابائی اقدم" ضمن تقدیر از فعالیت های مجموعه هلال احمر گفت: اتفاقی که سال گذشته در عباسی منجر به انفجار یک خانه مسکونی شد؛ متاسفانه مکانی برای اسکان اضطراری نداشتیم، وضعیت موجود ما اکنون چگونه‌ است که یک محل برای اسکان نداریم.
وی افزود: تاکنون فقط صحبت شده و عمل نشده است، فضایی باید باز و تمهیداتی اعمال شود تا آرامش نسبی حاکم شود.
مدیر عامل هلال احمر گفت: هلال احمر متولی حوادث بزرگ است با این حال در اتفاق انفجار کوی عباسی باز هم اعلام آمادگی کردیم. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است تا شهرداری در مورد ساخت فضا های ورزشی اقدام کند.

یاسین بجانی عضو ناظر جلسات کمیسیون مناقصات 
سومین دستور جلسه در مورد انتخاب یک نفر از اعضای شورای شهر بعنوان عضو ناظر جهت شرکت در جلسات کمیسیون مناقصات پروژه های شهر بود که "یاسین بجانی" و "احد صادقی" بعنوان کانديدای حضور در این جلسات اعلام آمادگی کردند که "یاسین بجانی" با 7 رای بعنوان عضو ناظر جهت شرکت در جلسات کمیسیون مناقصات پروژه های شهری انتخاب شد.
انتهای پیام/
مناطق محروم نیازمند فضا های ورزشی است / تجلیل از تاکسیران فداکار  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار