استاندار آذربایجان شرقی:

لزوم صیانت از سرمایه بزرگ اعتماد مردم به هلال احمر/ انتظار مردم از هلال احمر، حرفه‌ای بودن است

1401/02/24 - 17:42 - کد خبر: 62790 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بهره‌مندی از نیروهای جوان و باانگیزه و اعتماد مردم را مهم‌ترین سرمایه‌های جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: جوان بودن، فعال بودن و داوطلب بودن سه ویژگی نیروهای هلال احمر است که این ویژگی‌ها در کنار هم از هلال احمر یک نهاد موفق ساخته است.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در دیدار مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر استان با وی به مناسبت هفته هلال احمر، با قدردانی از خدمات و تلاش‌های ایثارگرانه نیروهای جوان، انقلابی و باانگیزه این جمعیت، گفت: اعتماد مردم به هلال احمر یک سرمایه بزرگ است که باید به‌عنوان یک امانت از آن صیانت و روزبه‌روز آن را تقویت کنیم. 
وی با اشاره به اینکه انتظار جامعه و مردم از جمعیت هلال احمر، حرفه‌ای بودن است، افزود: آموزش کامل و کافی در هلال احمر باعث شده است که شبکه منسجمی از نیروهای داوطلب شکل بگیرد و به‌خاطر حضور و عمل به‌موقع این نیروها در هنگام حادثه و بحران، انتظارات از این مجموعه بالاتر از سایر دستگاه‌هاست. 
خرّم با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر وابسته به چارت سازمانی معمول و مرسوم نیست و این یک نقطه قوت برای این مجموعه است، افزود: هر نیرویی که جذب هلال احمر می‌شود باید احساس کند که حضور او تأثیرگذار است. 
وی با تأکید بر نوسازی و بازسازی اساسی در حوزه زیرساخت‌ها و امکانات هلال احمر که جزو اولویت‌های دولت سیزدهم نیز هست، از مدیران این جمعیت در استان خواست تا ارتباط خود را با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه امداد و نجات بازتعریف کرده و ضمن تعمیق همکاری با این تشکل‌ها، از ظرفیت آنها در روزهای بحرانی استفاده کنند.
حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این جمعیت ارائه کرد و گفت: پیگیری برای تبدیل وضعیت امدادگران، تأمین تجهیزات موردنیاز از قبیل ماشین‌های برف‌نورد و سگ‌های زنده‌یاب، تکمیل ذخیره انبارهای امدادی، توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، تجهیز و تقویت مراکز درمانی و بهبود وضعیت پایگاه‌های امداد جاده‌ای از مهم‌ترین اقدامات جمعیت هلال احمر استان در ماه‌های گذشته است.
انتهای پیام/
لزوم صیانت از سرمایه بزرگ اعتماد مردم به هلال احمر/ انتظار مردم از هلال احمر، حرفه‌ای بودن است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار