مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان؛

مسیرهای گردشگری در اماکن تاریخی آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود

1401/02/24 - 17:17 - کد خبر: 62788 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: مسیرهای گردشگری در اماکن تاریخی این استان برای تسهیل دسترسی گردشگران به این اماکن تاریخی ایجاد می شود.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده، روز شنبه با بیان اینکه عملیات جامع ایجاد مسیرهای گردشگری در اماکن تاریخی آذربایجان شرقی آغاز شده است، افزود: در این راستا تکمیل مسیرهای دسترسی و گردشگری در پیرامون سایت‌های تاریخی ربع رشیدی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پیش از این نیز در سایت تاریخی ربع‌رشیدی، این اداره‌کل اقدام به ایجاد مسیر دسترسی و گردشگری کرده و مسیر چوب‌فرش در بخش عمده‌ای از این سایت برای دسترسی گردشگران به نقاط مختلف این محوطه تعبیه شده بود، مسیری جدید در پیرامون سایت‌های تاریخی ربع‌رشیدی اجرا خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات اجرایی این مسیر دسترسی و گردشگری به پیرامون سایت های تاریخی ربع رشیدی در مدت سه ماه انجام می شود.
حمزه زاده، ادامه داد: همچنین مسیرهای دسترسی به قلعه های تاریخی بابک، جوشین و سایر اماکن تاریخی استان ایجاد می شود و مسیر گردشگری مسجدکبود به موزه عصر آهن تبریز در راستای اهداف تسهیل دسترسی و فراهم‌سازی مسیرهای گردشگری در اماکن تاریخی برای گردشگران ساماندهی می شود.
وی با بیان اینکه محوطه های تاریخی و ارزشمند مسجد کبود و موزه عصرآهن در جوار هم قرار گرفته‌اند، یادآوری کرد: عملیات اجرایی این مسیر دسترسی و گردشگری نیز در مدت سه ماه انجام می شود.
انتهای پیام/
مسیرهای گردشگری در اماکن تاریخی آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار