وزیر جهاد کشاورزی؛

مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد/ عرضه جدید نهاده دامی در سامانه بازارگاه

1401/02/22 - 23:09 - کد خبر: 62701 نسخه چاپی

نصر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلی در تامین و توزیع مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر در کشور وجود ندارد و در حال حاضر در تهران و همه استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، کشتار مرغ مانند روزهای گذشته انجام می‌شود.

به گزارش نصر، «سید جواد ساداتی‌نژاد» در گفتگویی تلویزیونی، در رابطه با کالاهای مشمول قیمت‌گذاری افزود: در  راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، از شب گذشته که برداشت ماه نخست یارانه برای مردم آزاد شد تا بتوانند برای خرید از آن استفاده کنند، چهار کالای اصلی هم با توجه به تغییر نرخ ارز مشمول تغییر نرخ شد که از امروز اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، تصریح‌کرد: مشکلی در تامین و توزیع مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر در کشور وجود ندارد و در حال حاضر در تهران و همه استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، کشتار مرغ مانند روزهای گذشته انجام شده است، اما به دلیل تغییر قیمت‌ها در برخی از فروشگاه‌ها شاهد ایجاد صف بوده‌ایم.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه‌داد: صف در فروشگاه‌ها به دلیل کمبود کالاها نیست بلکه به دلیل زمان‌بر بودن تغییر نرخ کالاها، افزایش تقاضا ایجاد شده است که برای حل این مشکل شب پنجشنبه که اصولا کشتارگاه‌ها تعطیل هستند هم کشتار مرغ انجام خواهد شد و صبح فردا عرضه مرغ گرم را در سراسر کشور خواهیم داشت.
وی خاطرنشان‌کرد: ما در ماه اسفند و فروردین ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته‌ایم و در اردیبهشت هم جوجه‌ریزی را به ۱۳۰ میلیون قطعه خواهیم رساند.
ساداتی‌نژاد با بیان این که در اردیبهشت ماه شرکت پشتیبانی امور دام کشور به دلیل مازاد تولید مرغ در کشور مبادرت به خرید و ذخیره‌سازی این محصول کرده است، گفت: بیش از ۲۰ هزار تن تولید مازاد مرغ توسط این شرکت خریداری شده است و مشکلی در تولید وجود ندارد و از صبر و تحمل مردم تشکر می‌کنم.
مشکلی در تامین روغن وجود ندارد
وی در رابطه با تولید و توزیع روغن در کشور، تصریح‌کرد: پیش از این ۱۲۰ هزار تن روغن خام به کارخانجات ارسال شده بود و دیروز ۸۰ هزار تن روغن خام در بین کارخانجات تقسیم شده است و هیچ مشکلی در تامین روغن وجود ندارد.
این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: کارخانجات به صورت سه شیفت مشغول فعالیت هستند و توزیع روغن از امروز با نرخ جدید اعلام شده توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها در کشور آغاز شده است و صف‌های موجود مربوط به عرضه روغن با نرخ قدیم و افزایش تقاضا است که با ورود روغن با نرخ جدید بازار به آرامش می‌رسد.
ساداتی‌نژاد تاکید کرد: قیمت نان و دارو در کشور تغییر نخواهد کرد و نان‌های سنتی مانند سابق با نرخ قدیم توزیع می‌شود، دارو هم تغییر نرخ ندارد.
وی با بیان این که مبلغی که به حساب مردم واریز شده با توجه به افزایش قیمت‌ها بوده است، ادامه‌داد: یارانه واریزی در برخی دهک‌ها بیش از مقدار افزایش قیمت بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تامین نهاده دامی برای مرغداران و گاوداران نیز گفت: از روز شنبه عرضه جدید نهاده دامی را بر روی سامانه بازارگاه شروع خواهیم کرد و امروز هم تولیدکنندگان در حال خرید نهاده دامی از بازارگاه هستند.
وی با بیان اینکه تولید به اندازه کافی انجام می‌شود و ذخایر استراتژیک کشور در شرایط مطلوب است، ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری مردم بتوانیم شرایط بازار را به نحو احسنت کنترل کنیم تا آرامش به بازار بازگردد.
انتهای پیام/
مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد/ عرضه جدید نهاده دامی در سامانه بازارگاه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار