معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد؛

تدوین سیاست‌های فناورانه حوزه سلامت در گردهمایی معاونین پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی

1401/02/22 - 11:56 - کد خبر: 62672 نسخه چاپی

نصر: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سیاست‌های پژوهشی فناورانه حوزه سلامت کشور در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز تدوین می‌شود.

به گزارش نصر، پرویز شهابی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حاشیه گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: گردهمایی معاونین پژوهشی به‌صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف برگزار می شود و امسال نیز تبریز میزبان معاونین پژوهشی کل کشور است.
وی ادامه داد: هدف از این گردهمایی، سیاست‌گذاری در امر پژوهش و فناوری در کل کشور است و باتوجه به شعار سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است، در این اجلاس سمت و سوی حرکت وزارت بهداشت تدوین و به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا با سیاست‌های جدید حرکت کنند. 
وی افزود: یکصد نفر در گردهمایی معاونین شرکت کرده‌اند و معاونین پژوهشی دانشگاه‌های تیپ یک و دو، دانشکده‌های علوم پزشکی شهرستان‌های کوچک و روسای موسسات تحقیقاتی در این گردهمایی حضور دارند.
شهابی همچنین در خصوص نمایشگاه محصولات تجاری‌سازی شده شرکت‌های فناور و دانش بنیان دانشگاه‌های کلان منطقه شمال غرب، یادآور شد: در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی نیز محصولات تجاری سازی شده که مجوز لازم را دریافت کرده‌اند از شهرهای تبریز، اردبیل و ارومیه حضور دارند و به تعدادی از شرکت‌های حوزه‌ی دارویی و تجهیزات پزشکی هم مشاوره‌های لازم ارائه و یا وام داده می‌شود.
وی اضافه کرد: اکنون در حوزه‌ی پزشکی و دارویی به عرصه‌ای رسیده‌ایم که به کشورهای مختلف از جمله پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان هم صادر می‌کنیم و از این تجهیزات پزشکی کشورهای پیشرفته دنیا مانند هلند هم استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/
تدوین سیاست‌های فناورانه حوزه سلامت در گردهمایی معاونین پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار