خبر/

سامانه تشرفِ سازمان حج برای حذف واسطه‌های نقل و انتقال فیش فعال است/ قیمت فیش حج در مرز ۷۰ میلیون

1401/02/21 - 15:57 - کد خبر: 62636 نسخه چاپی

نصر: نوسانات افزایشی نرخ برخی از ارائه خدمات، ارز و اعلام خبر آخرین حج ارزان قیمت امسال از سوی مسئولان سازمان حج و زیارت و از طرفی استقبال متقاضیان ثبت نام کننده برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۱ سبب افزایش چشم گیر نرخ فیش حج برای اعزام در سالجاری شد.

به گزارش نصر، از بازار سیاه یا کاذب خرید و فروش فیش حج، دلالان این مهم که بیشتر در فضای مجازی اقدام به بازاریابی و شناسایی مشتریان خود می پردازند نرخ های متفاوتی برای فیش های اعزام سالجاری که دارندگان آنها در سال ۱۳۸۵ نسبت به واریز وجه و ثبت نام اقدام کرده و امسال واجد شرایط اعزام هستند فعالیت می کنند.
برهمین اساس عده ای از فروشندگان برای بازار گرمی و فروش فیش های خود اعلام می دارند که ظرفیت کاروان ها پر شده اما در صورت خرید فیش از آنها و ایجاد هماهنگی های لازم از سوی این دلالان در یکی از کاروان ها نام نویسی کرده و در قالب سهمیه حج ۱۴۰۱ برای انجام مناسک حج به سرزمینی وحی اعزام شوند.
براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سازمان حج و زیارت عملیات نام نویسی در کاروان های با نظم خاصی ادامه دارد
یکی از فروشندگان اینگونه فیش ها که تبلیغات خود را در بستر اینترنت به نمایش عموم گذاشته و خود را خانم قاسمی عنوان کرده است در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا قیمت هر فقره فیش حج تمتع امسال را ۶۹ میلیون تومان عنوان کرد.
وی در ادامه در خصوص فیش های حج عمره نیز گفت: برای حج عمره در حال حاضر اعزامی وجود ندارد اما می توان هر فقره فیش را به نرخ ۴ میلیون تومان خریداری کرد.
از دیگر فروشندگان فیش حج تمتع نیز که برای فروش فیش های خود تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های واتساپ و غیره راه اندازی کرده است نرخ فروش هر فقره را حدود ۶۵ میلیون تومان عنوان کرد.
فیش حج عمره ۵/۵ میلیون تومان
این فروشنده که برای ارتباط با خرید و فروشندگان خود را قاسمی معرفی کرد، نرخ هر فقره فیش عمره را نیز ۵/۵ میلیون تومان عنوان کرده و می گوید با توجه به اینکه در حال حاضر اعزامی برای حج عمره وجود ندارد اما علت افزایش نرخ آن نسبت به دیگر فیش های عمره اینست که اینها دارای کد هستند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه وقتی اعزامی وجود ندارد کد یا غیره چه معنی خاصی می تواند داشته باشد، گفت: اینگونه فیش ها دارای کدهای اعلام شده اعزام در سالهای گذشته هستند و در هر زمانی که اعزام به حج عمره برقرار شود اولویت اعزام با دارندگان اینگونه فیش ها است.
یکی دیگر از دلالان خرید و فروش فیش حج تمتع نیز که هماهنگی برای قرار دادن خریدار و فروشنده فیش در مقابل یکدیگر را روشی مناسب تر برای حذف واسطه ها عنوان کرده و می گوید اگر خریدار یا فروشنده هستید تا هماهنگ کنم در ساعت خاصی حضور داشته باشید و من نیز در این بین حق مختصری خواهم گرفت.
گفتنی است تا پیش از این یعنی حدود دو هفته گذشته نرخ حدودی خرید و فروش فیش حج تمتع در فضای اینترنتی بین ۴۶ الی ۵۱ میلیون و خرید و فروش می شده و فیش حج عمره نیز حدودا بین یک الی دو میلیون تومان خرید و فروش می شده است.
دلالان و واسطه های بازار سعی در افزایش کاذب نرخ فیش حج برای منافع خود دارند
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر علت افزایش بی رویه نرخ فیش حج تمتع در بازار دلالان چیست، آن را تقاضای بیش از انتظار مشتاقان این سفر معنوی برای اعزام در سال های آینده عنوان کرد و گفت: دلالان و واسطه های سطح بازار با ایجاد بازار گرمی کاذب سعی در افزایش نرخ فیش حج تمتع دارند تا بتوانند در کنار آن به سود دلخواه خود برسند.
اکبر رضایی با بیان اینکه متقاضیان اعزام به سرزمینی وحی می توانند با مراجعه به سامانه رسمی تشرف سازمان حج و زیارت نسبت به انتقال و جابجایی فیش حج به صورت رسمی اقدام کنند، افزود: در این سامانه علاوه بر حذف دلالان و واسطه ها مردم می توانند فیش های خود را به صورت قانونی به یکدیگر واگذار کنند.

۸۵ درصد زائران حج ۱۴۰۱ تا پایان روز گذشته در سامانه رزرو سازمان حج و زیارت نام نویسی کردند
مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت روز گذشته گفت: ۸۵/۱۴ زائران واجد شرایط اعزامی به سرزمین وحی برای انجام مناسک حج تمتع ۱۴۰۱ در سامانه رزرو سازمان حج و زیارت نام نویسی و پرونده های خود را تکمیل کردند.
وحید اسکندری در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا با تاکید بر اینکه زائران واجد شرایط اعزام به حج تمتع ۱۴۰۱ تا روز شنبه آینده ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ مصادف با ۱۳ شوال فرصت دارند نسبت به تکمیل پرونده های خود در سامانه رزرو سازمان حج و زیارت اقدام کنند، اظهار داشت: در غیر این صورت براساس برنامه های از پیش طراحی شده از اولویت های بعدی زائران واجد شرایط ثبت نام به عمل خواهد آمد.
وی تصریح کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود تاکنون ۲۹۸۶۶ نفر از زائران واجد شرایط اعزام به مناسک حج تمتع ۱۴۰۱ در سامانه رزرو این سازمان نام نویسی و نسبت به تکمیل پرونده های خود اقدام کرده اند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بقیه متقاضیان واجد شرایط سعی کنند کارهای نام نویسی و تکمیل پرونده های خود را به روزهای باقی مانده تا شنبه آینده موکول نکنند، افزود: بر همین اساس فرایند ثبت نام متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۱ در کاروان ها، از روز ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز شد که در ساعات ابتدایی و تا عصر نخستین روز حدود ۲۲ هزار نفر در سامانه tamatoreserve.haj.ir بیش از ۶۰ درصد در کاروان ها نام نویسی کردند.

علاقه مندان و زائران حج تمتع آخرین اخبار خود را از سامانه سازمان حج پیگیری کنند 
فقط متقاضیان ثبت نامی‌های کاروان های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوطه را پرداخت کرده‌ و تاکنون انصراف نداده‌اند و مشمول اعزام بنابر شرایط تعیین شده ذیل می باشند، به سامانه مذکور مراجعه کنند و سایر عزیزان اخبار را از سایت سازمان حج و زیارت پیگیری و از مراجعه بی دلیل به سامانه رزرو پرهیز کنند.

متقاضیان بالای ۶۵ سال امسال به حج تمتع اعزام نخواهند شد
دارا بودن سن زیر ۶۵ سال، تزریق حداقل سه دوز واکسیناسیون و در اختیار داشتن فیش حج تا تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۸۶ که در سال ۹۹ ثبت نام کرده باشد، از الزامات ثبت نام کنندگان است.
با توجه به کاهش پذیرش زائران حج از سوی عربستان با هدف جلوگیری و گسترش بیماری کرونا، امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۴۰ نفر از حجاج کشورمان به سرزمین وحی مشرف می شوند.
انتهای پیام/
سامانه تشرفِ سازمان حج برای حذف واسطه‌های نقل و انتقال فیش فعال است/ قیمت فیش حج در مرز ۷۰ میلیون خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار