مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی؛

۴.۵ تن برنج قاچاق در ارومیه کشف شد

1401/02/21 - 14:31 - کد خبر: 62624 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به پرونده قاچاق مقدار چهار هزار و ۴۹۰ کیلوگرم برنج خارجی در تعزیرات حکومتی استان خبر داد.

به گزارش نصر، حسین نجف زاده با بیان اینکه مأموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید کلانتری ارومیه در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و در بازرسی از آن مقدار چهار هزارو 490 کیلوگرم برنج خارجی را کشف و ضبط کردند.
وی با بیان اینکه متهم این پرونده به پرداخت یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد، گفت: همچنین خودروی حامل دو هزارو 500 کیلوگرم شکر در مسیر ارومیه به تبریز متعلق به یکی از واحدهای عمده فروشی شهرستان ارومیه توقیف شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: متهم این پرونده عرضه خارج از شبکه شکر نیز به پرداخت ۷۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
نجف زاده با اشاره بیش از شش هزار میلیارد ریال جزای نقدی در رسیدگی به 23 هزار فقره پرونده طی سال گذشته در استان، اظهار کرد: این پرونده‌ها در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت درمان و قاچاق کالا و ارز تعداد  23 هزارو 22 فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و به تعداد 23 هزارو 60 فقره پرونده رسیدگی شد که تعداد ۳۸ فقره پرونده مازاد رسیدگی شده مربوط به پرونده‌های مانده از سال ۱۳۹۹ بوده است.
وی با بیان اینکه در مجموع این پرونده‌ها 6 هزارو 33 میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال محکومیت صادر شده است، گفت: از این تعداد پرونده تعداد 15 هزارو 973 فقره مربوط به بخش کالا و خدمات و تعداد 6 هزارو 252 فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و تعداد ۷۹۷ فقره مربوط به پرونده‌های بهداشت و درمان است.
نجف زاده افزود: شعب رسیدگی کننده به جرایم قاچاق کالا و ارز استان از 6 هزارو 252 فقره پرونده وارده مربوط به این بخش به تعداد6 هزارو 268 فقره رسیدگی شد که تعداد ۱۶ فقره مربوط به پرونده‌های مانده از سال‌های قبل بوده که متهمین را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 3 هزارو 794 میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالاهای قاچاق به نفع دولت، تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحد به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی متخلفین، معدوم نمودن کالاهای فاسد و … برای تعدادی از محکومین خبر داد.
 انتهای پیام/
۴.۵ تن برنج قاچاق در ارومیه کشف شد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار