مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی خبر داد:

استفاده بیش از ۳۰ هزار کاربر کشاورز آذربایجان شرقی از توصیه های هواشناسی کشاورزی

1398/08/21 - 11:27 - کد خبر: 6261 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزی در سال زراعی 98-97 باعث افزایش تولید در منطقه شده است.

به گزارش نصر، "علی دولتی مهر" اظهار کرد: در سال زراعی 98-97 بیش از سی هزار کاربر کشاورزی استان که به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق اطلاع رسانی و یا بصورت پیامک، از توصیه های هواشناسی کشاورزی استفاده نموده اند، باعث افزایش تولید در منطقه شده است.

وی با اشاره به همکاری این اداره کل با کشاورزان منطقه در راستای توصیه های هواشناسی کاربردی (تهک) ابراز کرد: امروزه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و با توجه به توصیه های هواشناسی کشاورزی در سال زراعی 98-97 میزان ارزش افزوده خدمات و توصیه‌ های هواشناسی کشاورزی به ارزش بیش از 160 میلیارد ریال توسط سازمان جهادکشاورزی استان برآورد شده است.

دولتی مهر ادامه داد: با اعتمادی که هواشناسی استان در میان کشاورزان بدست آورده و از اطلاعات هواشناسی بعنوان یک نهاده موثر در بخش کشاورزی استفاده می شود این امر باعث کاهش هزینه تولید و افزایش راندمان محصولات زراعی و باغی کشاورزان می گردد.

مدیر کل هواشناسی استان افزود: با توجه به شروع بارش به موقع در اکثرمناطق استان در سال زراعی 99-98 براساس همکاری سازمان جهاد کشاورزی که وجود دارد، امیدواریم در سال زراعی جاری با ارائه خدمات بیشتر، این ارزش افزوده افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

استفاده بیش از ۳۰ هزار کاربر کشاورز آذربایجان شرقی از توصیه های هواشناسی کشاورزی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار