رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان؛

اجرای طرح مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی رضایت بخش است

1401/02/21 - 23:50 - کد خبر: 62597 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان، گفت: نتایج راستی آزمایی این طرح که توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام گرفته است، نشان می‌دهد که اجرای طرح مشاغل خانگی رضایت بخش است.

به گزارش نصر، جعفر محسنی رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در بازدید از کارگاه تولید تابلوفرش سردرود به همراه مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دولت، همت خود را برای باز کردن گره‌های عرصه اشتغال به کار گرفته اما هنوز نسبت افراد بیکار کشور به میزان اشتغالزایی قابل قیاس نیست.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی، افزود: اشتغالزایی باید با ارزیابی‌های اولیه، استعدادیابی و از نقطه صفر آغاز شود و افراد بعد از آموزش و یادگیری اصول کاری به صورت عملی وارد چرخه اشتغال شده و به درآمد پایدار برسند.
وی با اشاره به وضعیت اجرای این طرح در تبریز، افزود: برآیندهای کلی نشان می‌دهد که در تبریز یک هم افزایی خوبی بین ادارات تابعه جهت اجرای این طرح برقرار بوده و ما پتانسیل افزایش سهم اشتغالزایی استان در این طرح ملی را داریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سیاستگذاری‌های آموزش در کشور از یک مقطعی به بعد دچار انحراف شده و تعداد افراد دارای مدرک دانشگاهی و اطلاعات بالا بدون توجه به نیاز بازار کار رشد تصاعدی داشته است که این امر موجب کاهش نیروی مهارتی کشور شده است.
محسنی با تاکید بر این‌که دغدغه اصلی ما تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکار جامعه است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال و زمینه فعالیت برای جوانان، یک تعهد و مسئولیت اجتماعی است چرا که همین جوانان و فارغ التحصیلان امروز هستند که آینده کشور را رقم خواهند زد.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سه هزار نفر بوده که تاکنون دو هزار و 700 نفر بعد از آموزش‌های عمومی و تخصصی به اشتغال رسیده اند.
در ادامه رقیه صادق زاده، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز بر حمایت همه جانبه دولت از اجرای طرح ملی مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه اجرای طرح مشاغل خانگی از جمله طرح‌های مهمی است که توسط جهاددانشگاهی در استان به خوبی اجرا می‌شود.
در ادامه، محمدنقی اصل مجیدپور، از پیشران‌های طرح مشاغل خانگی و صاحب کارگاه تولید تابلوفرش سردرود به بیان مشکلات و پتانسیل‌های این کار پرداخت و اظهار کرد: دغدغه‌ ما نبود نیروی کار است. ما پتانسیل جذب هر تعداد نیروی کار را داریم و حاضر هستیم علاقمندان کار بر روی تابلوفرش را جذب کنیم.
وی گفت: پیشران‌های سردرود در ۲۱ استان سطح کشور به دنبال نیروی کار هستند.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و اهمیت فعالیت پیشران‌ها برای اشتغالزایی جوانان، اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ در بحث جذب نیروی کار، بحث فرهنگسازی است. متاسفانه چنین برداشت می‌شود که تنها افراد درمانده و عاجز جامعه با فرش و تابلوفرش سروکار دارند، در حالی که این افراد جزو هنرمندان کشور محسوب می‌شوند.
مجیدی افزود: اقشار مختلف و با سنین متفاوت می‌توانند در یک محیط سالم و با بهترین مزایا و حقوق بر روی تابلوفرش کار کنند و این اشتغال دردسری برای آن‌ها ندارد.
 

 





 
وی گفت: کیفیت کار تابلوفرش‌های امروز سردرود آنچنان بالا رفته که حتی شباهت  ۱۰۰ درصدی با آثار هنری مطرح جهان دارند و معتقد هستیم که ایران با تابلوفرش سردرود می‌تواند به اندازه فوتبال برزیل درآمدزایی کند چرا که هر دوی این فعالیت‌ها منحصر به فرد هستند.
انتهای پیام/
اجرای طرح مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی رضایت بخش است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار