معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها بر حل مشکلات جامعه متمرکز شوند

1401/02/21 - 11:19 - کد خبر: 62591 نسخه چاپی

نصر: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت مراکز شاخص تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: خواسته‌ی ما این است که مراکز تحقیقاتی متناسب با مشکلات جامعه در بحث های پژوهشی و فناوری ورود کرده و به‌صورت شبکه‌ای حل مسئله کنند.

به گزارش نصر، یونس پناهی روز سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه، در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشوردر تبریز اظهار کرد: این گردهمایی برای ما بسیار اهمیت دارد و برای هم افزایی بیش از پیش، کارگروه‌های تخصصی و جلسات مجازی را پیش از برگزاری گردهمایی در نظر گرفته‌ایم و شاهد تلاش‌های همه جانبه همکاران در برگزاری این نشست‌ها به‌صورت مجازی بوده‌ایم که اکنون پنجمین نشست ما در حال برگزاری است.
وی، هم اندیشی و تعاملات فی مابین را در راستای تدوین برنامه‌های راهبردی و منسجم مورد تاکید قرار داد و گفت: تجربیات دانشگاه‌ها در این هم اندیشی‌ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
پناهی با اشاره به جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله افرادی است که تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری داشته و این دانشگاه در عرصه‌ی پژوهش بسیار موفق بوده است و خوشبختانه تعاملات بین بخشی نیز به خوبی مشهود است و در سفر قبلی ما هم استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند که حکایت از دقت و همراهی آنها دارد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، یادآور شد: انتظار ما از دانشگاه‌ها توجه به حل مشکلات متناسب با دارایی‌ها و داشته‌هایمان است.
پناهی با تاکید بر توجه به مسائل و مشکلات سلامت در کشور، متذکر شد: تولید و دانش بنیان به این معنی نیست که می‌خواهیم دانشگاه را تبدیل به کارخانه کنیم چراکه تولید در حوزه‌ی سلامت تنوع بالایی دارد و امیدواریم در راستای حل مشکلات سلامت کشور از توان علمی وپژوهشی دانشگاهیان و متخصصین این حوزه استفاده کنیم.
وی با تاکید بر ورود پژوهشگران به عرصه‌های کاربردی، گفت: امروز در بحث مصرف منطقی دارو و تجهیزات، درخواست ایجاد پاراکلینیک و آزمایشگاه‌ها در بیمارستان‌ها نیاز به تحقیقات و پژوهشی‌هایی داریم که بتواند مشکلات این بخش‌ها را رفع کند.
به گزارش ایسنا، گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه در تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها بر حل مشکلات جامعه متمرکز شوند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار