گزارش نصر /

تخلیه چشم به دلیل عفونت در کلینیک تخصصی در تبریز!

1401/02/22 - 08:35 - کد خبر: 62559 نسخه چاپی

نصر: عفونت چشم چندین بیمار عمل شده در یکی از کلینیک های تبریز درحالی خبرساز شد که پیگیری این آژانس خبری از منابع مختلف در تبریز، گاهی با پاسخ های قابل تامل و گاهی بدون پاسخ همراه بود.

به گزارش نصر، این موضوع در شرایطی رخ داده است که ده نفر از بیماران، اغلب جهت عمل آب مروارید چشمانشان به این کلینیک مراجعه کردند و چند روز بعد از عمل جراحی، با عفونت چشم مواجه شده‌اند؛ به‌طوریکه دو نفر از آن 10 نفر، خبر تخلیه چشم عفونت گرفته ناشی از تجهیزات آلوده کلینیک را به این رسانه داده‌اند.
عفونت های ناشی از بیمارستان و یا درمانگاه، یکی از عوامل مهم برای تهدید سلامت بیماران است که ناشی از استریل نبودن تجهیزات اتاق عمل و یا به وسیله انتقال میکروارگانیسم های مقاوم به درمان از یک بیمار به بیمار دیگر صورت می گیرد.

هفت خوان رستم برای مصاحبه با مدیر کلینیک
در پی این ماجرا، گویا برای مصاحبه تلفنی با مدیر آن کلینیک، نیاز به رد کردن هفت خوان رستم بود که بعد از ساعت ها انتظار خبرنگار نصر برای دریافت پاسخ جهت تایید با تکذیب این ماجرا، مدیر کلینیک حاضر به پاسخ دادن نشد.

اتفاق چندان مهمی نیافتاده است
در نهایت، "مهدی حق‌دوست"، معاون رفاه و پشتیبانی سازمان نظام پزشکی تبریز در خصوص عفونت چشم ده نفر از بیماران این کلینیک در تبریز به خبرنگار نصر گفت: در کل دنیا، چنین اتفاقاتی، جزو اتفاقات روتین در هر اتاق عمل است.
وی افزود: پرونده این موضوع هنوز به دستمان نرسیده است. اگر پرونده ای باشد، حتما مورد بررسی قرار خواهیم داد.
طی پیگیری های انجام شده از چند تعداد بیماران عفونت گرفته چشمی، گواه از این خبر و ثبت شکایت خود داده اند.
دختر یکی از بیماران در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: اواخر فروردین ماه، آب مروارید چشم پدرم، در این کلینیک عمل شد که بلافاصله بعد از عمل چشمان پدرم شدیداً عفونت کرد که این عفونت با آبریزش چشمی، بینی و سردرد همراه بود.
خانم "ب. ط" ادامه داد: دو روز بعد از عمل مجدد به همان کلینیک بردیم که متاسفانه یکی از پزشکان این کلینیک خبر از عفونت چشمی توسط تجهیزات آلوده در اتاق عمل را دادند و سریعا به بیمارستان نیکوکاری ارجاع دادند که بعد از شست و شو، مجددا چشم پدرم را عمل کردند.
وی عنوان کرد: این عفونت علی رغم چشم، به کل بدن پدرم نیز رخنه کرده است. نزدیک به ۲۰ روز است که با قطره چکان به گلوی عفونت گرفته پدرمان آب می ریزیم.
وی افزود: متاسفانه بعد از عمل، چشمان پدرم دید ندارد. پدرم به شدت افسرده شده است و خانواده ما از آن روز به بعد، رنگ آرامش را به خود ندیده است.
دختر این بیمار عفونت گرفته چشمی اظهار کرد: ما شکایتمان را در سامانه تخلفات درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ثبت کرده ایم ولی متاسفانه آن کلینیک، پرونده را به دست ما برای ارجاع به نظام پزشکی نمی دهد و با هربار پیگیری از کلینیک برای گرفتن پرونده، با دستان خالی باز می گردیم.
وی در پایان افزود: مسئولین این کلینیک مدعی هستند که خودشان پرونده را به نظام پزشکی تبریز ارجاع خواهند داد ولی متاسفانه تا به امروز هیچ خبری نیست.
انتهای پیام/
تخلیه چشم به دلیل عفونت در کلینیک تخصصی در تبریز! سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   هموطن   سال پیش  

تلاش پایگاه خبری نصر در خصوص احقاق حق و نیز اگاهی رسانی بسیار ستودنی است.مگر رسانه ها و افکار عمومی بتوانند داد مردم را بگیرند. به نظرم میشد اینها به دادستانی هم بعنوان مدعی العموم شکایت بنمایند قطعا جواب میگیرند .
پژوهشیار