دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی خبرداد؛

تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به ۵۱۰ نفر از گروه های هدف در آذربایجان غربی

1401/02/20 - 11:16 - کد خبر: 62532 نسخه چاپی

نصر: دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی از شناسایی ۱۳۳ مورد مشکوک به سرخک در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

به گزارش نصر، سید جلیل موسوی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی در گفت و گویی مطرح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۳ مورد مشکوک به سرخک در استان شناسایی و مورد نمونه‌گیری قرار گرفت که هیچکدام تایید نشده و فقط دو مورد سرخجه بود. 
این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به آغاز تزریق دوز چهارم واکسن کرونا تصریح کرد: تاکنون ۵۱۰ نفر ازربین جامعه هدف دوز چهارم را دریافت کردند و مراکز واکسیناسیون استان نیز آماده ارائه خدمت و تزریق واکسن نوبت چهارم به گروههای هدف بالای ۷۰ سال، گروههای پر خطر و کادر بهداشت و درمان هستند. 
وی با بیان اینکه میانگین تزریق روزانه واکسن کرونا طی یک ماه گذشته دو هزار و 218 دوز بوده است، اظهار کرد: استقبال از واکسیناسیون در استان رضایت بخش نیست. 
دکتر موسوی ادامه داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز رضایت بخش نیست و در صورت سهل انگاری و عادی انگاری احتمال موج هفتم در تابستان وجود دارد. 
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان تصریح کرد: در بین جامعه هدف ۵ سال به بالا ۸۳.۹ درصد دوز اول ۷۴.۸ درصد دوز دوم و ۳۳.۴ درصد روز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. 
وی خاطر نشان کرد: در بین جامعه هدف ۱۸ سال به بالا ۵۶.۴ درصد هنوز دوز سوم واکسن را دریافت نکردند. 
موسوی خاطرنشان کرد: شهرستانهای ارومیه، شاهیندژ، تکاب و سلماس در صدر و در شهرستانهای پیرانشهر، چایپاره، سردشت و چالداران کمترین تعداد دوز سوم واکسن را دریافت کردند. 
وی با اشاره به رنگ بندی کرونایی استان نیز گفت: ۹ شهرستان آبی و مابقی شهرستان ها زرد هستند. 
انتهای پیام/
تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به ۵۱۰ نفر از گروه های هدف در آذربایجان غربی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار