فرماندار بستان آباد؛

کمبود آب بستان آباد از سد کلقان تامین می‌شود

1401/02/19 - 20:13 - کد خبر: 62509 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان بستان آباد با اعلام اینکه کمبود آب در حوزه صنعت و شرب شهرستان از سد کلقان تامین می‌شود، گفت: مطالعه پروژه آبرسانی از این سد انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم ، عملیات آبرسانی از سد کلقان امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش نصر، ابولفضل پاشایی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بستان آباد با اشاره به کمبود آب شرب در این شهرستان گفت: سد کلقان منبع مطمئن برای تامین آب شرب و صنعت در این شهرستان است.
 وی در این جلسه همچنین از اختصاص ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای روستاهای فاقد دهیاری در این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی روستاهای شهرستان بستان آباد در بخش راه و آب شرب هزینه می شود.
حقیقیان مدیرکل امورسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را از توفیقات الهی بر شمرد و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام مردمی بوده و ایجاد فاصله بین مردم و نظام از اهداف دشمنان می باشد.
وی اعتقاد و التزام عملی به انقلاب اسلامی را از ویژگی های یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی بر شمرد و افزود: باید تلاش شود برنامه ها در مسیر نظام منطبق باشد.
در این جلسه علی کریمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان بستان آباد معرفی شد.
همچنین جلال اکرمی به عنوان بخشدار مرکزی و مجید ساقی نژاد به عنوان بخشدار تیکمه داش معرفی شد.
سد کلقان چای شهرستان بستان آباد شهریور سال ۱۳۹۹ افتتاح شد .
حجم آب مخزن این سد خاکی ۲۱ میلیون مترمکعب، ارتفاع سد ۶۵ متر و طول تاج آن ۵۲۰ متر است و در ردیف سدهای بزرگ آذربایجان شرقی محسوب می شود.
 این سد با هدف تامین آب شرب شهرستان های چاراویماق، هشترود و بستان آباد و نیازهای صنعتی شهرستان بستان آباد، کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی ایجاد شده است.
انتهای پیام/
کمبود آب بستان آباد از سد کلقان تامین می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار