مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی؛

آموزش و آگاه‌سازی بهترین راه پیشگیری از افزایش اعتیاد زنان است

1401/02/19 - 13:49 - کد خبر: 62481 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به آسیب‌های جبران‌ناپذیر اعتیاد زنان بر خانواده و جامعه، گفت: آموزش، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی بهترین راه پیشگیری از افزایش اعتیاد زنان است که باید از طریق آموزش‌یاران و تسهیل‌گران مجرب برای اقشار مختلف زنان صورت گیرد.

به گزارش نصر، رقیه صادق‌زاده مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه کمیته تخصصی زنان و خانواده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با موضوع نحوه بهره‌گیری از ظرفیت بانوان در امر کاهش تقاضای مواد مخدر برگزار شد، گفت: مواجهه با مسأله اعتیاد، مستلزم شناخت دقیق ابعاد این مسأله است.
وی با اشاره نقش کلیدی خانواده‌ها در تربیت فرزندان، گفت: زنان و مادران نقش محوری در استحکام بنیان خانواده دارند و گرفتار شدن آنها در دام اعتیاد، می‌تواند بنیان خانواده را از هم فروپاشد و تبعات ناگواری را بر زندگی اعضای خانواده بر جای بگذارد.
صادق‌زاده افزود: مهم‌ترین تهدید حوزه اعتیاد، کاهش سن مصرف مواد مخدر است که این آسیب در زنان نسبت به مردان بیشتر است.
وی، به برنامه‌های اداره کل امور زنان و خانواده استانداری برای مقابله با این تهدید اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده از جمله این برنامه‌هاست که با دو رویکرد جامعه سالم و درمان افراد گرفتار در دام اعتیاد اجرا می‌شود.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در این جلسه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی بویژه در مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر، استفاده از ظرفیت صداوسیما و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده، اشتغال افراد بهبودیافته، آگاه‌سازی اقشار مختلف بانوان و راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ بانوان تأکید شد.
انتهای پیام/
آموزش و آگاه‌سازی بهترین راه پیشگیری از افزایش اعتیاد زنان است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار