در جریان بازدید وزیر میراث فرهنگی از مراغه مطرح شد؛

دستورهای ضرغامی در مراغه

1401/02/19 - 08:11 - کد خبر: 62464 نسخه چاپی

نصر: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ۱۶ اردیبهشت، مصادف با روز ملی مراغه به این کهن‌شهر سفر کرد و به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی مراغه پس از بازگشت از سفر دستورهایی را برای درخواست‌های مدیریت شهری صادر کرد.

به گزارش نصر، یعقوب طالبی روز دوشنبه در گفت‌وگویی افزود: وزیر میراث فرهنگی در خصوص تامین اعتبار ‌برای حفظ و احیای مجموعه علمی و فرهنگی رصدخانه مراغه خطاب به «علی دارابی»، قائم مقام و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستور بررسی با حساسیت و نظر مثبت را ابلاغ کردند.
وی ادامه داد: در خصوص ثبت گنبدهای تاریخی مراغه در فهرست آثار جهانی نیز ایشان به معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستور داده‌اند تا آنها را در فهرست بررسی قرار دهد.
وی بیان کرد: در خصوص آزادسازی محوطه پیرامون مقبره اوحدی مراغه و تخصیص اعتبار برای تملک خانه‌های تاریخی نیز خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی دستور بررسی صادر کرده‌اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی در خصوصی مسجد ملارستم و احیای مجموعه تاریخی آن و سازماندهی میدان این مسجد نیز دستور تخصیص مبلغ مناسب صادر کرده‌اند.
«طالبی» بیان کرد: وزیر میراث فرهنگی در خصوص کاوش در مجموعه دست کند معبد «مهر» ورجوی نیز خطاب به «مصیب امیری» رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی دستور بررسی و اعلام نظر صادر کرده‌اند.
به گفته وی وزیر میراث فرهنگی برای ایجاد پایگاه تاریخی شهر فرهنگی - تاریخی مراغه نیز به معاون میراث فرهنگی وزارتخانه دستور بررسی و اقدام صادر کرده‌اند.
به گزارش نصر، «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر نیم‌روزه خود به مراغه از برخی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بازدید کرد و مراغه را نه تنها «باغ‌شهر» بلکه «آرمان‌شهر» خواند.
انتهای پیام/
دستورهای ضرغامی در مراغه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار