رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

کاهش نسبی دمای هوا در آذربایجان شرقی تا اواخر هفته جاری

1401/02/18 - 17:19 - کد خبر: 62460 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم شرایط ناپایدار جوّی و کاهش نسبی دمای هوا تا اواخر هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش نصر: محمد امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی تداوم ناپایداری هوا تا روز جمعه و به صورت متناوب می‌باشد.
وی ادامه داد: در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب نیز تداوم فعالیت سامانه بارشی موجب افزایش ابر و بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق خواهد شد.
وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه باتوجه به تشدید ناپایداری‌ها، در نواحی مستعد بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها می‌تواند در برخی ساعات موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و در نواحی مرتفع اصابت صاعقه شود.
امیدفر همچنین یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز کاهش نسبی دما تا روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۰ و چهار درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۲ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش یافته است.
وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای سه درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان و جلفا با دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.
انتهای پیام/
کاهش نسبی دمای هوا در آذربایجان شرقی تا اواخر هفته جاری خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار