معاون وزیر آموزش و پرورش:

۲۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است

1401/02/18 - 16:01 - کد خبر: 62453 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام اینکه ۲۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور نیازمند بازسازی و یا مقاوم سازی است، گفت: ۷ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و ۱۳ درصد نیز نیازمند مقاوم سازی است.

به گزارش نصر، مهرالله رخشانی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مهر روز یکشنبه در آیین افتتاح ۲ باب مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان بناب ضمن تشکر از مشارکت خیرین مدرسه ساز گفت: تلاش و پیگیری خیر نیکوکار در ساخت این مدرسه با معماری مناسب و زیبا ستودنی است.
وی با اشاره به روند افزایش تعهدات خیرین مدرسه ساز افزود: در سال جاری رقم اعتبارات ملی برای پروژه های مشارکتی آموزش و پرورش ۳۵ درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار امیدواری کرد با تأمین هزینه ها و تجهیزات مورد نیاز، وضعیت مدارس کشور را بهبود یابد تا دانش آموزان در بهترین شکل ممکن به تحصیل علم و دانش بپردازند.
نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: وجود مشکل در سیستم آموزشی باعث ایجاد مشکلات بعدی در سایر حوزه ها می شود و ریشه درمان بیشتر مشکلات جامعه را باید در سیستم آموزش و پرورش آن جامعه جستجو کرد، از این رو باید نگاه ویژه ای برای حل مشکلات معلمان و دانش آموزان معطوف شود.
حجت الاسلام محمد باقری بنابی یکی از اولویت های کاری خود در شهرستان را توجه به بهسازی و نوسازی مدارس بناب عنوان کرد و افزود: امیدوارم تا ۵ سال آینده هیچ مدرسه فرسوده ای در شهرستان بناب وجود نداشته بشد.
امروز همچنین با حضور معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور کلنگ احداث مدرسه ۹ کلاسه عدالت و ساختمان جدید کانون فرهنگی، تربیتی ۱۳ آبان در زیربنای ۸۰۰ مترمربع به زمین زده شد و قرار است اعتبار این ۲ پروژه آموزشی از محل اعتبارات ملی تأمین و پرداخت شود.
انتهای پیام/
۲۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار