معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی؛

برنامه ریزی لازم برای مدیریت قطعی برق در آذربایجان شرقی انجام شد

1401/02/18 - 14:26 - کد خبر: 62447 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه موضوع کمبود برق و گاز یکی از مسایل مهم کشور است، گفت: برنامه ریزی های لازم برای مدیریت مصرف و کنترل قطعی برق در استان انجام شده است.

به گزارش نصر، محمد کلامی روز یکشنبه در جلسه بررسی برق مصرفی صنایع استان، افزود:  با توجه به کاهش۴۷ درصدی میزان بارندگی نسبت به سال گذشته و مواجه با خشکسالی باید تدابیر لازم جهت مدیریت وضع موجود اندیشیده شود.
وی  ادامه داد: باید راه میان رویی برای کاهش آسیب صنایع از قبل قطعی برقی ها در استان اندیشیده شود تا میزان تولید کاهش نیافته و انگیزه بخش خصوصی نیز کاهش نیابد تا این استان امن ترین محل برای سرمایه گذار باشد.
کلامی با بیان اینکه صنایع و اصناف همیشه در کنار مدیریت استان بوده و با تمام برنامه های ارایه شده به خوبی همکاری و همراهی داشته اند، گفت: پیشنهاداتی از سوی شرکت های برق منطقه ای و توزیع ارایه شد که باید در جلسه ای مشترک با نمایندگان صنایع این پیشنهادات بررسی شود.
وی همچنین افزود: شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی سرمایه گذاران کلان استان را به سمت و سویی سوق دهند که نسبت به ایجاد نیروگاه های مقیاس کوچک و یا مولدهای انرژی های تجدید پذیر اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم ایجاد سه پست برق جدید در شهرستان های هشترود، ملکان و مرند را در برنامه های سفر استانی رییس جمهور قرار دهیم، ادامه داد: در شرایط کنونی تامین و مدیریت برق با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط در استان اجرا می شود و رسانه ها نیز مردم را برای همراهی بیشتر آگاه سازی کنند.
انتهای پیام/
برنامه ریزی لازم برای مدیریت قطعی برق در آذربایجان شرقی انجام شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار