معاون‌ رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛

کمبودی برای انتصاب مدیران زن در آذربایجان شرقی نداریم/ یکی از راهکارهای جلوگیری از کودک همسری، حمایت دختران بازمانده از تحصیل است

1398/08/21 - 11:25 - کد خبر: 6244 نسخه چاپی

نصر: معاون‌ رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حمایت از دختران بازمانده از تحصیل جزو جهت گیری ‌های مهم ما است، گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از کودک همسری این است که اجازه ندهیم دختران از تحصیل باز بمانند یا ترک‌ تحصیل کنند.

به گزارش نصر، "معصومه ابتکار" در نشست تخصصی با بانوان فرهیخته، مدیران زن و کارآفرینان آذربایجان شرقی اظهار کرد: موضوع کودک همسری، موضوعی حقوقی است که از لحاظ حقوقی نیز آن را پیگیری می ‌کنیم، ما پنج لایحه‌ ی عمده را در کمیسیون لوایح در دست بررسی داریم که یکی از آن‌ ها ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال است.

وی با تاکید بر اینکه تحقق شاخص ۳۰ درصدی در انتصاب مدیران زن، یکی از جهت‌ گیری ‌های دولت است، گفت: انتصاب زنان برای دولت بسیار مهم بوده و درصد انتصاب زنان مدیر از سال ۹۶ از ۱۳ درصد به ۱۸.۸ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ضایعه‌ زلزله این استان که باعث خسارت جانی و مالی و تخریب منازل هم وطنان شد، گفت: امیدوارم دولت با همت و همکاری مردم و خیران این مشکلات را رفع کنند.

ابتکار در ادامه با اشاره به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آذربایجان شرقی، اذعان کرد: آذربایجان شرقی پیشگیری‌های لازم را جهت تحقق شاخص ‌های عدالت جنسیتی در سال آینده انجام دهد.

وی اضافه کرد: سال گذشته شاخص ‌های عدالت جنسیتی را در ستاد ملی زن و خانواده تصویب کردیم و اکنون تمامی دستگاه‌ ها شاخص ‌های عدالت جنسیتی را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه آذربایجان شرقی بین استان‌ ها دارای بیشترین انتصابات بانوان است، معتقد هستم کمبودی برای انتصاب مدیران زن در آذربایجان شرقی نداریم.

ابتکار با اشاره به طرح ‌های مختلف در قالب سند ارتقای وضعیت زنان، گفت: این طرح ‌ها جهت تحقق شاخص ‌های جنسیتی و با حمایت ما در سطح ملی اجرا می ‌شود و بسیاری از آن‌ ها موفق بوده است، ارتقاء سطح تاب آوری در آذربایجان شرقی به طور موفق انجام می ‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌ های اجرا شده و موفق برای در بر گرفتن جمعیت وسیعی از مخاطبان، نیاز به گسترش و استمرار دارند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح محصولات سالم و استاندارد از طرح ‌های موفق اجرا شده است، افزود: این طرح باید در سطح روستاهای بیشتری اجرا شود.

ابتکار توان افزایی سازمان ‌های مردم نهاد را یکی از جهت گیری‌ های معاونت امور زنان و خانواده عنوان کرد و گفت: ۱۸۰ تشکل در هفتمین دوره‌ ی سازمان ‌های مردم نهاد فعال حوزه زنان از چهار استان شرکت کردند.

وی، حمایت از زنان سرپرست خانوار را از موضوعات مهم خانواده عنوان کرد و گفت: برای توان افزایی زنان خانوار، دو طرح بزرگ با جهاد دانشگاهی اجرا می ‌کنیم، تاکنون ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار با این طرح‌ ها در مشاغل خانگی توانمند شده و به کارگرفته شده‌ اند که در آذربایجان شرقی نیز این طرح به خوبی انجام می‌ شود.

انتهای پیام/

کمبودی برای انتصاب مدیران زن در آذربایجان شرقی نداریم/ یکی از راهکارهای جلوگیری از کودک همسری، حمایت دختران بازمانده از تحصیل است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار