گزارش شهردار کلانشهر تبریز از پروژه های عمرانی نیمه تمام  در جلسه علنی شورای شهر؛

افتتاح روگذر ارتش 28 شهریور امسال/ ضرر و زیان شرکت نمودار بررسی شود 

1401/02/18 - 12:14 - کد خبر: 62435 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت:  از امروز پروژه ارتش روز شمار خورد و در 28 شهریور این پروژه افتتاح خواهد شد، بقیه پروژه ها را هم به ترتیب روز شمار خواهیم زد.

به گزارش نصر، "یعقوب هوشیار" در چهارمین دستور جلسه علنی شماره هفتاد شورای شهر تبریز با اشاره به پروژه های نیمه تمام گفت: با توجه به بودجه 3911 میلیاردی، در این قالب 557 پروژه عمرانی تعریف شده است. 
هوشیار ادامه داد: برای پروژه های عمرانی 1237 میلیارد صرفا در نظر گرفته شده که جمعا 322 پروژه است و برای آسفالت 206 میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است. 
وی در ادامه به پروژه های مهم اشاره کرد و افزود: مهمترین پروژه های نیمه تمام، تقاطع های غیر همسطح است که پروژه ارتش 34 درصد،پروژه رسالت 16 درصد، دوربرگردان کرکج 5 درصد (درحال تجهیز کارگاه)، پارک بزرگ تبریز پیشرفت 40 درصد (مطالعات)، پروژه دفع کانال کوی انقلاب 80 درصد، 35متری صنعت گران 50 درصد، تقاطع شهید فهمیده 44 درصد، خیابان دو کمال 64 درصد و ساختمان آتش نشانی منطقه 9  تبریز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تاکید کرد: اولین کاری که انجام دادیم خلع ید پیمانکار بود که بعد از خلع ید پروژه را مجدداً مهندسی ارزش کرده و نهایتا 20 میلیارد از هزینه هایمان در پل ارتش کمتر شد. 
هوشیار خبر داد: از امروز پروژه ارتش روز شمار خورد و در 28 شهریور این پروژه افتتاح خواهد شد، بقیه پروژه ها را هم به ترتیب روز شمار خواهیم زد.
شهردار با اشاره به عدم مطالعه پروژه های عمرانی گفت: در پروژه فهمیده عرض باند را خیلی کمتر برداشته بودند که مجددا به مطالعه فرستادیم تا عرض آنجا را دو برابر کرد. 
وی با اشاره به پل کرکج توضیح داد: پل کرکج را که قبلا شروع کرده بودند متوقف کردیم تا دوباره مطالعه شود، جانمایی این پروژه را عوض کردیم و اکنون با هزینه کمتر در حال جمع بندی است. 
وی ادامه داد: در مقبره الشعرا پیمانکاران در حال اجرا هستند که تلاش می کنیم فاز اول را در سه ماه اول سال تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.
وی خبر داد: مرکز دفن پسماند شماره 2 یکی از کلیدی ترین پروژه هایی است که طبق صحبت ها به ما قول داده اند تا شهریور ماه تحویل شود.
وی افزود: کارخانه آسفالت را به 600 تن افزایش داده ایم و به مناطق اعلام کرده ایم، حساسیت ما این است که کیفیت آسفالت نیز ارتقا یابد، بعد از بارندگی ها آسفالت را با ظرفیت 650 تن شروع خواهیم کرد.
شهردار اضافه کرد: پارک آرپادرسی یکی از پروژه های ما است که امیدواریم در چهار ماه آینده تکمیل شود.

بیت المال حیف و میل شده است 
"رسول برگی" رییس شورای شهر تبریز در ادامه با اشاره به سه پروژه مهم و حیف و میل بیت المال در آن گفت: متاسفانه مطالعه ترافیکی و سایر مطالعات درست انجام نشده است .
چگونه است که لوله فاضلاب را در رسالت مد نظر گرفته نشده است، در ارتش علاوه بر مطالعه ترافیکی کانال کشی و برق را انجام نداده اند در پروژه فهمیده هم عرض را کمتر در نظر گرفته اند. 
برگی تصریح کرد: این موضوعات قابل گذشت نیستند، با شرکت نمودار وارد مسائل قضایی و حقوقی بشوید، این ها غیرقابل بخشش است باید شرکت نمودار وارد شود و جواب دهد. 

شرکت نمودار جوابگو باشد 
رییس شورای شهر تبریز گفت: شرکت نمودار باید در محاکم قضایی جوابگو باشد، آنجا به خانه دراویش عزیز برای یا هو کردن تبدیل شده است. 

اجازه دهید تا پروژه را تمام کنیم
شهردار در پاسخ به سوالات "رسول برگی" گفت: همانطور که مستحضرید قسمت اصلی و سهامدار این شرکت شهرداری تبریز است، به دنبال توانمند کردن این شرکت هستیم و نفراتی را معرفی کردیم تا زاویه اصلاحی صورت بگیرد؛ آقایان آبدار، عبداله پور و نفر سوم  آقای انصاری هست که از اعضای جدیدی است که معرفی کرده ایم. 
شهردار خطاب به اعضای شورا گفت: خواهش میکنم اجازه دهید تا ما پروژه را تمام کنیم، 
مردم از پروژه های ارتش و فروزنده خسته شده اند تمام تلاش ما این است که این پروژه ها را تا چند ماه تمام کنیم، فکر میکنم اگر کمی حوصله کنیم بهتر باشد. 
برگی در ادامه گفت: باید شکایت تنظیم شود تا حق و حقوق بیت المال گرفته شود و نگران نباشید چرا که این شکایت منجر به اجرا توقف نمی‌شود با آقای دادستان صحبت کنید، ضرر هایی که به شهر زده شده است باید گرفته شود.
برگی تصریح کرد: چگونه است که با این هزینه ها شما 20 میلیارد هم هزینه را کمتر کردید؟ 

عملکرد ضعیف چند ساله در مسیر گشایی داشته ایم 
سپس در ادامه "فریدون بابائی اقدم" گفت: با آقای برگی هم رای هستم، وقتی فضای آزاد رقابتی وجود دارد چرا دچار این مشکل شده ایم؟ کمیته فنی شهرداری باید این موضوعات را بررسی کند.
وی ادامه داد: در بحث آسفالت احداث کارخانه دوم می‌تواند به ما کمک کند.
بابائی اقدم گفت: مسیر گشایی و حاشیه نشینی از مهمترین خواسته های اعضای شورای شهر است که در سال‌های اخیر خیلی ضعیف عمل کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: پروژه حاشیه نشینی اسد گؤلی بیش از یک سال است که تعطیل شده است.
شهردار در پاسخ به سخنان بابائی اقدم گفت: در بحث مسیر گشایی ها کمیته املاک از هفته اول شکل خواهد گرفت، این هفته قرار خدمت ما در منطقه 4 خواهد بود.
وی با اشاره به حاشیه نشینی گفت: در بحث حاشیه نشینی قرارگاه مسکن‌ را تا دو هفته دیگر شروع خواهیم کرد، تلاش می کنیم ساختار آن را به اعضای شورای بدهیم.
وی اضافه کرد: اسد گؤلی را در هفته های آینده فعال خواهیم کرد.
در ادامه "حکیمه غفوری" گفت: تاکنون گفته ایم و عملی ندیده ایم که امیدواریم این موارد عملی شود. 
وی خبر داد: 196 نفر در هفته اخیر تبديل وضعیت شدند و حکم آنها صادر شد که از بلاتکلیفی رها شدند. 
غفوری افزود: تبدیل وضعیت ایثارگران مانده است که به کام دیگران تمام می‌شود.
وی با اشاره به تشنجی که هفته گذشته در جلسه علنی شورای شهر رخ داد، گفت: هفته گذشته روز یکشنبه با چالشی در جلسه علنی مواجه شدیم که شاید در بدنه دیگر دستگاه ها غیر از شهرداری جذب و مشکلشان حل شود.
"رسول برگی" در پایان گفت: برای هفته آینده موضوع ضرر و زیان شرکت نمودار در دستور جلسه قرارگیرد تا سود و زیان این شرکت در پروژه ها مطرح شود.
انتهای پیام/
افتتاح روگذر ارتش 28 شهریور امسال/ ضرر و زیان شرکت نمودار بررسی شود  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 4 نظر

پاسخ   ناشناس   سال پیش  

با سلام از شهردار تبریز ومنطقه شهرداری خواهشمندیم فاز بعد پارک باغشمال را تا زمستان نیامده شروع کنن

پاسخ   شهریار   سال پیش  

چرا تاریخ تابلو را دست کاری کردین قراربود1401/06/28 مراسم افتتاح باشه دیروز که از اونجا رد شدم 1401/06/26در
تابلو نوشته بود 5 روز تا افتتاح پروژه

پاسخ   وحید   سال پیش  

لابد با این عجله برای افتتاح مثل خط یک مترو که معلوم نیست کی باتمام و موردبهره داری خواهد گرفت؟!
از شهردار محترم جدید خواهش عاجزانه داریم نسبت به انتخاب درختان تبریز دستور اکید نمایند همانطور که کاربر قبلی نیز اشاره کرده درختان سوزنی بی کیفیت مناسب نیست درختان زبان گنجشک و قره آغاج و چنار و...برای محیط های شهری و پارک ها استفاده شود. دیروز با اینهمه بارندگی در اتوبان شهید کسایی درختان روآبیاری میکردن با تانکر ولی درگرمای تابستان دریغ از رسیدگی بموقع...!!!

پاسخ   ناصر   سال پیش  

پس چرا حرفی از تکمیل پارک باغشمال و از درختکاری در آن خبری نیست؟ آیا بازهم منتظرند تا زمین خوران سهم خود را به برند و بعدا اگر زمینی باقیماند شهرداری لطفی در حق شهروندان نموده تعدادی درخت بی کیفیت سوزنی کم رشد و زود خشک شونده در آن جا به کارد؟
پژوهشیار