مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد: 

چالش اصلی هلال احمر آذربایجان‌ شرقی 

1401/02/17 - 14:15 - کد خبر: 62393 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگترین چالشی که جمعیت هلال احمر با آن در گیر بود پایگاه سعید آباد است، بالای 15 سال است که این پروژه کلنگ زنی شده و تاکنون به بهره برداری نرسیده است امیدواریم این پروژه نیز در دو سال آینده به اتمام برسد، که لازم است از زحمات نمایندگان تقدیر کنیم.

به گزارش نصر، "حمید منجم"، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی صبح امروز شنبه 17 اردیبهشت در آغازین روز هفته هلال احمر در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مجموعه هلال احمر گفت: این مجموعه یک نهاد مردمی غیر دولتی است و اکنون در صدمین سالگرد تاسیس هلال احمر در ایران هستیم. 
وی ادامه داد: تبریز، طبق مکاتبات بنیانگذار تاسیس هلال احمر بوده است، نه تنها مشروطه بلکه تاسیس هلال احمر نیز از تبریز همیشه پیشتاز بوده است.
منجم گفت: در درگیری نیرو های مسلح در تبریز صلیب سرخ تشکیل یافت، هلال احمر یک مجموعه غیر سیاسی و غیر حاکمیتی است، صفر تا صد هلال احمر مردمی و توسط مردم شکل گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که کمک رسانی هلال احمر فقط مردمی و توسط داوطلبان انجام می شود، این مجموعه علاوه بر سایر ارگان ها داوطلبانه در جاده ها حضور می یابند.
وی با اشاره به جایگاه رسانه و اهمییت آن اظهار داشت: رسانه؛ آسیب شناس و جریان ساز جامعه است، جمعیت هلال احمر با مشکلاتی مواجه است که نیازمند مشارکت مردم و همکاری رسانه ها است؛ گاها مشارکت های مردمی در شان تبریز انجام نمی‌شود، مشارکت های مردمی تبریزیان نسبت به قبل کمتر شده است و باید این را پررنگ تر کنیم.
 
 
وی اضافه کرد: در سه ماهه اخیر سیاست های کلی و چشم انداز های بلند و کوتاه مدت داشتیم، سیاست ما این است که عملکرد ها و پروژه های قدیمی را قطع نکنیم و آن ها را مورد بررسی قرار داده و از ظرفیت ها استفاده کنیم، پروژه های قبلی و برنامه های قبلی مورد بازخوانی قرار گرفته و بر اساس نیاز جامعه شکل یافته و نیاز به تعیین و تکلیف دارد. 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خبر داد: پروژه ای داریم که بیست سال است شروع شده و هنوز به پایان نرسیده است، هدفمان این است بتوانیم در دو سال آینده پروژه های نیمه تمام را به پایان برسانیم، برای این مهم نیازمند کمک و جذب اعتبار برای رفع مشکل هستیم و نیاز است سهم استان از نظام بیشتر باشد.
وی افزود: اصلی ترین دغدغه هلال احمر سازماندهی و منابع انسانی است، متاسفانه در کشور ما آنچنان که باید به این موضوع بها داده شود نشده است، هلال احمر در این راستا غنی بوده و همه اعضا و داوطلبین بر اساس علاقه خود فعالیت کرده و هزینه ناچیزی دریافت می‌کنند.
منجم خاطرنشان کرد: 40 درصد پست های سازمانی در استان خالی است، با این حال هیچ خللی در ماموریت ها انجام نمی یابد.
 
 
وی در ادامه به یکی از چالش های مهم هلال احمر پرداخت و گفت: بعد از زلزله دلخراش ورزقان جمعیت هلال احمر استان از نظر لجستیکی مستهلک شده است، باید توان امدادی بروز و بیشتر باشد که خوشبختانه در این راستا اقداماتی انجام شده است.
وی ادامه داد: با پیگیری ها از 19 نماینده استان قول مساعدت و اعتبار خوب برای استان گرفته ایم که هنوز محقق نشده است.
وی در ادامه گزارش عملکرد سه ماهه خود گفت: یک دستگاه خودروی آرکو خریداری کرده ایم، سگ زنده یاب در استان ما موجود است اما روبه سن بوده و در عملیات طولانی مدت کارایی آن کمتر می‌شود که در این راستا 2 سگ زنده یاب نیز خریداری کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت انبار های امدادی متاسفانه در 12 سال اخیر شارژ نشده است، وضعیت انبار های ما اکنون در حال شارژ شدن هستند، در هفته گذشته 80 تن برنج شارژ کرده ایم، نسبت به سه ماه گذشته شارژ وضعیت انبار های ما نسبت به سایر استان ها بهتر بوده است.
وی ادامه داد: 30 پایگاه امداد جاده ای در سطح استان شبانه روزی فعالیت می‌کنند، از نظر ذخیره نیرو های آیسار جز سطح بین المللی هستیم و حرفی برای گفتن داریم، امیدواریم در دو سال آینده ظرفیت پایگاه های امدادی را به 50 درصد افزایش یابد که هر پایگاه اعتبار میلیاردی می خواهد. 
وی با اشاره به مهمترین چالش های جمعیت هلال احمر استان گفت: بزرگترین چالشی که جمعیت هلال احمر با آن در گیر بود پایگاه سعید آباد است، بالای 15 سال است که این پروژه کلنگ زنی شده و تاکنون به بهره برداری نرسیده است امیدواریم این پروژه نیز در دو سال آینده به اتمام برسد، که لازم است از زحمات نمایندگان تقدیر کنیم، با بهره برداری این پایگاه بزرگترین پایگاه امدادی کشور در استان ما قرار می‌گیرد و می‌توانیم به 5 کشور همسایه نیز امداد رسانی داشته باشیم.
وی افزود: در بحث امداد هوایی جز 7 استانی هستیم که امکانات داریم.
منجم ادامه داد: در ده سال گذشته یکی از چالش های ما ارتباط با ارگان ها و دستگاه ها بود که خوشبختانه این مشکل رفع شده است؟
وی با اشاره به سایر حوزه های هلال احمر گفت: حوزه معاونت جوانان در بحث های بشر دوستانه، آسیب های اجتماعی، ترافیک و... فعال است در تمامی دانشگاه ها و اکثریت مدارس، حوزه های علمیه درگاه ورودی و جذب داریم.
وی ادامه داد: معاونت داوطلبان حلقه اتصال ما با مردم است، نیاز نیازمندان با توان توانمندان کار اصلی این معاونت است که با قاطبه مردم ارتباط می‌گیرد.
وی به پخش بسته های معیشتی در ماه رمضان گفت: بسته های معیشتی به ارزش 19 میلیارد به دست خود مردم در ماه مبارک رمضان توسط هلال احمر تقدیم شد.
وی افزود: خانه های هلال شعب کوتاه هر منطقه از هلال احمر است که نیازمند شناخت خیرین از این مجموعه است، استان ما یکی از فعال ترین حوزه ها در این زمینه بوده است.
وی به فعالیت‌های معاونت آموزشی پرداخت و افزود: علاوه بر سایز آموزش ها دانشگاه هلال احمر در حوزه تخصصی خود فعالیت می کند، علاوه بر این نیاز است که کارخانه های خصوصی یک امدادگر باشند و در این حوزه آماده هستیم برای کل کارخانجات، تیم های ورزشی و سایر مجموعه های دولتی و خصوصی آموزش ها را ارائه دهیم.
منجم در ادامه به ایجاد سایت آموزشی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد سایت آموزش امدادی دو شهرستان به تهران مطرح کردیم که با این وجود می‌توان دوره ها را برگزار کرده و حتی از سایر کشورها می‌توان برای دوره ها جذب کرد.
 
 
وی خاطرنشان کرد: فلسفه درمان هلال احمر انتفاعی نیست، نگاه ما به درمان کاهش، آلام بشری است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خبر داد: خوشبختانه داروخانه هلال احمر از هفته آینده بصورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد، لازم به ذکر است این داروخانه بعنوان تنها داروخانه سانتر استان است. 
وی با اشاره به معاونت درمان و بخش دندانپزشکی گفت: دندانپزشکی سیار را با هدف ارائه خدمات به مردم در محلات ایجاد کرده ایم که از هفته آینده فعالیت خود را شروع خواهند کرد.
منجم تاکید کرد: یکی از وظایف ذاتی هلال احمر این است که هر جا کار مردم جا مانده است آن را انجام دهد و آلام را کمتر کند. 
وی خبر داد: درمانگاه زخم را در شش ماه آینده بصورت تخصصی ارائه خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: هیچ کدام از فعالیت های درمانی ما انتفاعی نیست و تمامی بخش های درمان با هزینه های نازل صورت می گیرد. 
وی به تحریم های ظالمانه پرداخت و گفت: در طول سالیان گذشته حتی هلال احمر را هم تحریم کرده بودند که اخیرا اقداماتی برای برای رفع این مهم صورت می گیرد.
وی افزود: در حوزه درمان اضطراری در کل ایران پیشتازیم، در جنگ اوکراین و روسیه تنها تیمی که در ایران آمادگی اعزام داشت تیم ما بود که در لحظه اعزام مصلحت صلیب سرخ این بود که فعلا تیمی از ایران اعزام نشود.
وی به امر موقوفات اشاره کرد و توضیح داد: در طول سالیان گذشته موقوفات زیادی داریم که نیازمند ورود خیرین است تا این حرکت قطع نشود.
وی به شایعاتی درباره املاک هلال احمر افزود و گفت: خدای نکرده اگر جنگی صورت بگیرید هلال احمر به نژاد و ملیت نگاه نمی‌کند و بدون در نظر گرفتن این مسائل به سراغ امدادگری می‌رود چرا که هلال احمر پرچم صلح و دوستی و محور مهربانی است؛ در شهرستان بناب مکان هلال احمر را به بازارچه داده اند که در صورت نیاز امکانی برای اسکان نخواهیم داشت، خدای نکرده در صورت وقوع یک اتفاق مکان های استان برای امداد و نجات ناچیز است. 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری که یکی از برنامه های ویژه ما است، امیدواریم بتوانیم اماکن را بهتر و مولد کنیم تا خدمات به مردم نیازمند بهتر صورت بگیرد.
وی افزود: آقای خلیل الهی بعنوان پرچم دار مبارزه با فساد در کنار ما همکاری می‌کنند که لازم است از ایشان نیز تشکر کنیم.
وی اضافه کرد: اینجا یک ارگان غیرسیاسی است تلاش کنیم تا این روند ادامه دار باشد.
انتهای پیام/
چالش اصلی هلال احمر آذربایجان‌ شرقی  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار