خبر/

توسعه متوازن در گرو افزایش اختیارات دستگاه های اجرایی به مدیران شهرستانی

1401/02/17 - 13:29 - کد خبر: 62386 نسخه چاپی

نصر: سرعت بخشی به امور سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و خدماتی در شهرستان‌ها نیازمند افزایش اختیارات به مدیران شهرستانی است که می تواند توسعه متوازن را در پی داشته باشد.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با تاکید بر افزایش اختیار مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان ها افزود: اگر اختیار لازم به شهرستانها از جمله مدیران صمت و جهاد کشاورزی داده شود کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به راحتی خواهند توانست با دریافت مجوز در خود شهرستان به امر توسعه و سرمایه گذاری اقدام کنند.
مسعود سعادتی گفت: صدور مجوزها در استان زمانبر بوده و سبب خلل در امور اداری؛ امر سرمایه گذاری و تولید و گاهی سبب دلسردی سرمایه گذاران و تولید کنندگان و عدم سرمایه گذاری آنها در شهرستان می شود که امیدواریم با تفویض اختیار لازم به شهرستان این موانع از سر راه تولید و سرمایه گذاری برداشته شود و در نهایت توسعه و عمران هر چه بیشتر شهرستان را در پی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: مشکل تفویض اختیار تنها مختص اداره صمت نبوده و بیشتر ادارات از نبود اختیارات لازم در رنجند و همه بر این باورند که رفع مشکلات مردم و سرمایه گذران در خود شهرستان می تواند گره بزرگی از مشکلات در تمامی حوزه ها را بگشاید.
مسول اداره صمت شهرستان میانه نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اداره صنعت؛ معدن و تجارت شهرستان از ظرفیت لازم برای صدور مجوزها در خود شهرستان برخوردار بوده و فقط نیازمند تفویض اختیارات در این خصوص است.
محمد امدادیان با اشاره به اینکه صدور مجوز در شهرستان از تردد غیر ضرور به مرکز استان جلوگیری می کند تسریع در امر سرمایه گذاریها؛ رونق اقتصاد و اشتغال و در نهایت عمران و آبادی هر چه بیشتر منطقه را از ثمرات دیگر تفویض اختیارات به اداره صمت برشمرد.
محمود علوی مدیر واحد تولیدی لوله های پلی اتیلن جهت آبیاری قطره ای و بارانی و  انتقال آب و فاضلاب هم از عدم اختیار اداره صمت برای صدور مجوز گلایه کرد و گفت: برای یک امضا باید به تبریز برویم با وضعیت راه میانه- تبریز و خطراتی که در این مسیر متوجه ماست.
وی با اشاره به اشتغالزایی برای ۲۶ نفر به طور مستقیم در این واحد تولیدی از مسوولان سازمان صمت استان خواست تا با تفویض اختیار برای صدور مجوزها این مشکل تولید کنندگان و سرمایه گذاران در شهرستان را حل کنند.
رضایی مدیر واحد تولیدی عایق رطوبتی با اشتغالزایی برای ۱۲ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم برای ۵۰ تا ۶۰ نفر از عدم اختیارات شهرستان در حوزه صمت ناراضی بود و گفت: چرا باید برای یک نامه کوچک به تبریز مراجعه کنیم و در آنجا هم با در بسته مسوول و کارمند مربوطه مواجه شویم.
سرمایه گذار واحد دیگری نیز عدم وجود راهنما و مشاور برای تولید کنندگان نوپا و نیز عدم صدور مجوز در شهرستان را از موانع بر سر راه سرمایه گذاری خواند و افزود: با توجه به استاندارد نبودن جاده میانه؛ تبریز و خطرات جاده ای مجبوریم برای اخذ مجوز؛ ۳۵۰ کیلومتر در این مسیر پرخطر رانندگی کنیم.
در کنار دغدغه مدیران اجرایی و فعالان تولیدی، اگر مشکل اختیار مدیران شهرستانی حل شود شاهد رونق واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال برای جوانان بیکار شهرستان از طرفی و کاهش آسیبهای اجتماعی از طرف دیگر خواهیم بود که در نهایت منجر به توسعه و عمران هر چه بیشتر شهرستان می شود.
انتهای پیام/
توسعه متوازن در گرو افزایش اختیارات دستگاه های اجرایی به مدیران شهرستانی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار