وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در معرفی جامع کهن شهر مراغه

1401/02/16 - 23:00 - کد خبر: 62360 نسخه چاپی

نصر: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر لزوم مشارکت جوانان در تولید محتوای جامع معرفی مراغه در فضای مجازی و بهره‌مندی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در معرفی کهن شهر مراغه تاکید کرد.

به‌ گزارش نصر، سید عزت‌الله ضرغامی ظهر امروز جمعه در مراسم گرامیداشت روز مراغه، تاکید کرد: خواجه نصیر طوسی و مراغه هر دو پدیده‌ای مؤثر در تاریخ کشور و دنیا بوده‌اند. مراغه با چند هزار سال تمدن و هویت فرهنگی و فکری خود، به خواجه نصیر کمک کرد تا شگفتی‌های بسیاری را در تاریخ رقم بزند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سپس ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیری در این کهن شهر وجود دارد، لذا معرفی جامع آن امری ضروری است که جوانان در این معرفی نقشی مهم و مؤثر دارند. باید به این نکته توجه داشت که مولد بودن در صنعت گردشگری بخشی انکارناپذیر و جدانشدنی است.
وی بهره‌مندی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در معرفی جامع مراغه را ضروری دانست و گفت: جوانان و نخبگان بازوی توانمند توسعه کشور هستند و با تولید محتوای درست و مفید، می‌توانند نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا کنند. به همین منظور با فراهم‌سازی محتوا و بسته‌های اطلاعاتی مستند و جامع از مراغه، باید فضای مجازی از اطلاعات مراغه سرشار شود.
ضرغامی همچنین اظهار کرد: مراغه دارای معماری بی‌نظیر و موقعیت ویژه جغرافیایی است، تلاش ما برای به حداقل رسیدن آمال سودجویان خواهد بود تا هویت، الگو و ظرفیت‌های غنی آن حفظ و حراست شود. باید به یاد داشت که می‌بایست آسیب‌ها را شناسایی کرد و درصدد تقویت زیرساخت‌ها باشیم.
مراغه یکی از شهرهای تاریخی شمال غرب کشور است
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: شهرستان مراغه نگینی درخشان در معرفی تاریخ و تمدن کشورمان بوده و باید مورد حمایت قرار گیرد.
عابدین خرم افزود: مراغه به عنوان یکی‌از شهرهای تاریخی خطه آذربایجان می‌تواند از مهم‌ترین خواستگاه‌های میراث فرهنگی و گردشگری شمال غرب کشور باشد.
وی ادامه داد: این شهرستان به عنوان یکی از شهرهای محوری در جهاد و شهادت در هشت سال دفاع مقدس با فرماندهان و شهدای بزرگی در لشگر افتخار آفرین عاشوراست.
وی اضافه کرد: از این رو باید شهر فرهنگی و تاریخی مراغه از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و تاریخی با حمایت‌های دولت سیزدهم توسعه یابد.
خرم با بیان اینکه آذربایجان شرقی از قطب‌های گردشگری کشور است، گفت: این استان به لحاظ جغرافیایی، جمعیتی و تاریخ و تمدن و نیز مردان بزرگی که از این خطه برخواسته اند، از استان‌های شاخص کشور است.
وی افزود: از این رو باید آذربایجان شرقی هم سنگ و هم تراز با سایر استان‌های همسان مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/
بهره‌مندی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در معرفی جامع کهن شهر مراغه خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار