استاندار آذربایجان شرقی در آئین تکریم و‌ معارفه مدیرکل آموزش و پرورش:

نگاه‌های سیاسی و جناحی در آموزش و پرورش سم مهلک است

1401/02/16 - 01:15 - کد خبر: 62340 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: نگاه‌های سیاسی و جناحی در آموزش و پرورش سهم مهلک است و جریانات سیاسی نباید سلایق آموزش و پرورش را دنبال کند.

به گزارش نصر؛ زین العابدین رضوی خرم صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مقام معلم، مقام انبیا است، گفت: آموزش و پرورش انسان ساز است، اگر تربیت انسان نباشد همه خلقت پوچ و بیهوده است، تعلیم و تربیت در گرو آموزش و پرورش است، همه پیامبران الهی برای تربیت انسان آمدند و حیات با انسان فرهیخته مکتب اسلام شکل می گیرد.

وی افزود: اهداف تعلیم و تربیت بلند است، به وضع موجود قانع نیستیم هنوز کمبود داریم و احصا نیازهای کمی و کیفی نیاز به حرکت جهادی دارد، این امر نیز ضرورت پیگیری و پیشرفت ادامه دار دارد.

این مقام مسئول اشاره به ضرورت و زمان بندی شاخصه‌های پیشرفت کار، ادامه داد: یکی از حلقه‌های مفقوده، گزینش معلمان از نقاط مختلف دیگر است، معلم باید از دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی اضافه کرد: نگاه‌های سیاسی و جناحی در آموزش و پرورش سهم مهلک است و جریانات سیاسی نباید سلایق آموزش و پرورش را دنبال کند.

وی در خصوص سند 2030، گفت: این سند کاملا غربگرایانه است و هر کس به دنبال اجرای آن باشد باید پاسخگو شود و توبه کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نمایندگان مجلس هر یک از زاویه ای به اهم آموزش و پرورش اشاره کردند، افزود: این مجموعه همواره نقش هدایت گری در همه عرصه ها و به خصوص توجه ویژه به اموزش داشته است.

وی با اشاره به لزوم برقراری عدالت آموزشی در اقصا نقاط استان، در خصوص ارتقای سواد فضای مجازی در سطح استان نیز گفت: آموزش سواد رسانه ای یکی از مطالبات جدی است، این امر را در اولویت قرار دهید.

عابدین خرم افزود: بکارگیری معاونین، نیروهای انقلابی و همچنین نیروهای جوان که حوصله تحول در جایگاه اموزش و پرورش داشته باشند قطعا در پیشرفت این اداره کل و روند تعلیم و تربیت تاثیر خواهد گذاشت.

وی در خصوص انتصاب علیرضا صیادی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مدیری از جنس خود این مجموعه که تجربه مدیر و تعلیم دارد انتخاب شد، این کاروان و قافله قطعا بهتر از گذشته ادامه خواهد داشت.

وی همچنین افزود: مدارس دولتی باید در اوج اموزش و پرورش باشند و نتیجه تعلیم و تربیت احساس خودکم بینی در دانش آموزان را باید از بین ببرد.

استاندار آذربایجان شرقی در انتها خاطرنشان کرد: 408 مدرسه کانکسی در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی وجود دارد و نیازمند مدرسه جدید در این مناطق هستیم.

انتهای پیام/
نگاه‌های سیاسی و جناحی در آموزش و پرورش سم مهلک است گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار