خبر/

صیادی، سکاندار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی شد 

1401/02/15 - 15:18 - کد خبر: 62330 نسخه چاپی

نصر: آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در دبیرستان آیت الله طالقانی تبریز برگزار شد‌. 

به گزارش نصر، این مراسم صبح امروز ۱۵ اردیبهشت در هفته پاسداشت معلم برگزار و از خدمات و تلاش‌های جعفر پاشایی تقدیر و تشکر شد و علیرضا صیادی به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی معرفی شد. 
پاشایی در این مراسم با اشاره به گذران دوران سخت کرونا و ۲۵ ماهی که آموزش به صورت غیر حضوری برگزار می شد، گفت: موفقیت و پایداری در تعلیم و تربیت را مدیون مجاهدت معلمانی هستیم که در این دوران سخت تلاش کردند و وقت گذاشتند. 
وی افزود: در مدت هشت سال خدمت به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان هر چه در توان و تجربه داشتم و با بسیج تمام امکانات و منابع انسانی درون و پنهان سازمانی تلاش کردم و اذربایجان شرقی جز ۶ استان اول کشور در بود. 
وی با بیان اینکه از ابتدا علاقمند به ایجاد تغییر و تحول و توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش استان بود، ادامه داد: سال ۹۲ با برنامه و اولویت سکاندار آموزش پرورش آذربایجان شرقی شدم و با همت همکاران توانستم نیروی انسانی را ساماندهی کرده و مراکز درمانی و رفاهی  را توسعه دهیم.
وی ضمن اشاره به اقداماتی که در این مدت انجام داده بود، گفت: افزایش نرخ باسوادی به میزان دو و نیم درصد، افزایش هوش تحصیلی، رتبه اول جذب نوآموزان، ساخت و راه اندازی ۱۶۰  نمازخانه چند منظوره، ورزش دانش آموزی در زمره این اقدامات بود.
مدیر کل سابق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از علاقه خود به این خطه گفت و افزود: افزایش پوشش تحصیلی، مشارکت جویی و مشارکت پذیری و جلب اعتماد خییرین، احداث باشگاه فرهنگیان و پیشکسوتان، تاسیس مرکز اسکان برای بیماران صعب العلاج فرهنگی، راه اندازی کلینیک دندان پزشکی احداث دهکده دانش آموزشی، راه اندازی تالار معلم، ۱۵ پروژه زمین ورزشی و المپیاد ورزشی، احداث  دبیرستان ماندگار طالقانی، راه اندازی خبرگزاری دانش آموزی پانا نیز نمونه‌ هایی از اقدامات برجسته در حوزه آموزش و پرورش استان است.

وحدت در راس سیاست کاری ام است
علیرضا صیادی مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: روشی را با عنوان سیاست کاری تصمیم خواهیم گرفت و تا اخر کار پی ببریم و آن هم وحدت است‌. 
وی افزود: هزاران دلیل برای وحدت داریم و هیچ دلیلی برای اختلاف نداریم چرا که همه به ایران و شهدا عشق می ورزیم. 
وی ادامه داد: اگر آقای پاشایی یک بوسه بر دست معلمان زده باشند من ده بوسه میزنم و دست خود را به سمت تمام جوانان دراز می کنم. 
وی با بیان اینکه در راستای تحقق این سیاست، علم و سیاست گذاری صحیح و تجربه با نیروی جوان آمیخته خواهیم کرد، افزود:باید  ۷۵۰ هزار دانش آموز استان از نعمت تعلیم تربیت بهرهمند شوند. 
صیادی ادامه داد: من کوتاهی نخواهم کرد و از معلمان هم می خواهم که در تربیت و تعلیم دانش آموزش کوتاهی نکند و گزارشات خوبی را در چهارچوب مدرسه و بهره گیری از توان علمی دانش اموزان بشنویم. 
وی با تاکید به سرمایه عظیم نیروی انسانی در این مجموعه، افزود: تخصیص این سرمایه در راه تعلیم و تربیت دانش اموزان الزامی است چرا که فقط چهار عمل اصلی را نیاز ندارند بلکه مهارت زندگی را نیاز دارند‌. 
وی اضافه کرد: مهارت های دانش آموزان باید رضایتمندتر از این باشد. 
مدیر کل جدید آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به وصیت شهدان در خصوص مدیریت جهادی و همکاری با  جوانان اشاره کرد و افزود: تبریز را محقق پرور، خداجو و وطن دوست پرورش خواهیم داد. 
وی در انتها گفت: خداوند اهلیت شناخت دشمن را عطا به همه عطا کند.
انتهای پیام/
صیادی، سکاندار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی شد  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار