پرنیان در نشست فعالان اقتصادی با وزیر اقتصاد مطرح کرد:

آذربایجان‌شرقی پرچم‌دار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی/ ضرورت افزایش سهم تسهیلات بانکی در استان

1401/02/15 - 09:36 - کد خبر: 62300 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی این استان را پرچم‌دار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور  خواند.

به گزارش نصر، صابر پرنیان در نشست فعالان صنعت و اقتصاد آذربایجان شرقی با وزیر اقتصاد و دارایی در تبریز افزوذ: استان آذربایجان‌شرقی در بسیاری از رشته صنعت ها با سرمایه گذاری و پرچم داری بخش خصوصی، سرامد و پیشران کشور است.
وی ادامه داد: در سال گذشته سهم تسهیلات صنعتی استان ۲.۶ درصدِ کشور بوده که با توجه به اینکه استان دارای ۴.۹ درصد جمعیت کشور و ۷ درصد صنعت ایران است؛ خواستار افزایش حداقل ۳ برابری تسهیلات استان هستیم.
پرنیان تصریح کرد: استان برای تکمیل زنجیره تولید و افتتاح طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت نیازمند ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهيلات است. 
وی ادامه داد: اختیارات بانک های استان را افزایش دهید تا یک صنعتگر برای تسهیلات بالای ۱۵ میلیارد چندین بار به تهران سفر نکند این کار موجب معطل شدن واحد و تحمیل هزینه برای کارشناسی و.. می‌شود.
پرنیان با بیان اینکه نقش بانک های خصوصی در اقتصاد استان نزدیک به صفر است اذعان داشت: دولت سال های گذشته در سرمایه گذاری برای زیرساخت های استان خوب عمل نکرده و این زمینه نیاز مند توجه جدی است برای مثال در استان ۴۴ درصد برق مورد نیاز شهرک‌های صنعتی تامین شده در صورتی که این رقم برای استان اصفهان ۱۰۴ درصد.
انتهای پیام/
آذربایجان‌شرقی پرچم‌دار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی/ ضرورت افزایش سهم تسهیلات بانکی در استان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار