خبر/

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین به کشور

1401/02/14 - 18:29 - کد خبر: 62290 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین برای ادامه تحصیل در کشور و برگزاری آزمون ارزشیابی در دی ماه خبر داد.

به گزارش نصر، دانشگاه‌های کشور اوکراین از سال ٢٠١٠ از فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت خارج شده‌اند و در سال ٢٠١٧ دو دانشگاه کارازین خارکف و تاراس شفچنکو در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید قرار گرفتند و بعد از آن تاریخ، دانشگاه‌های این کشور از لیست تایید وزارت بهداشت خارج شدند.
به گفته قهرمان‌زاده، مدیر خدمات آموزشی وزارت بهداشت، تا کنون ٣٢٢ درخواست انتقال دانشجویان ایرانی اوکراین به داخل کشور در سامانه ثبت شده و از این تعداد، ۱۶۰ نفر صلاحیت شرکت در امتحان ارزشیابی سال جاری را دارا هستند.
قهرمان‌زاده گفت: با آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه‌های مورد تایید مشغول به تحصیل و حائز شرایط انتقال هستند و تاکنون به هر دلیل متقاضی انتقال نبوده‌اند؛ پس از ثبت درخواست طبق ضوابط اقدام خواهد شد.
به گفته مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، آزمونی که جهت ارزیابی علمی دانشجویان توسط شورای‌عالی برنامه‌ریزی به تصویب رسیده است، در دی‌ماه ١۴٠١ برگزار خواهد شد، کسب نمره حد نصاب قبولی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های داخل در این آزمون الزامی است.
قهرمان زاده گفت: با توجه به جنگ در کشور اوکراین، مطابق رایزنی‌های انجام شده، دانشگاه‌های کشورهای اروپایی همسایه نسبت به پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در اوکراین اعلام آمادگی کرده‌اند.
انتهای پیام/
شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین به کشور خبرگزاری عصرایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار