معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی خبر داد:

مصالحه 74 درصد پرونده های ارجاعی به مشاوران انتظامی

1401/02/12 - 14:54 - کد خبر: 62264 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت:  از پرونده هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده می شود، در 74 درصد پرونده ها مصالحه می شود که کمک حال نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی می شود.

به گزارش نصر، سرهنگ هاشم شعفی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، در گفتگو با نصر ضمن تبریک روز روانشناس و مشاور ، گفت: روانشناسی و مشاوره یکی از نیاز های ضروری جامعه ما هستند که بایستی فرهنگ سازی شود تا در مواقع مورد نیاز از تجربیات مشاورین استفاده شود.
وی در ادامه افزود: حوزه های روانشناسی در تداوم زندگی، پیشگیری و کاهش آمار طلاق، انتخاب خوب در ازدواج و کاهش مشاجره های خانوادگی تاثیرات مطلوبی داشته باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه روانشناسان و مشاوران انتظامی به صورت رایگان در کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی به عموم مردم مشاوره می دهند خاطر نشان کرد: اقدام مهمی  که نیروی انتظامی در سال های اخیر انجام داده است، استقرار مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری های استان می باشد که پرونده های  قابل حل و مربوط به اختلافات خانوادگی که احتمال مصالحه در آن زیاد است، به مشاوران ارجاع داده می شود.
سرهنگ شعفی در خصوص مرکز مشاوره آرامش گفت: مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی که در خیابان صائب قرار دارد، با بهره گیری گیری از روانشناسان مجرب در حوزه های مختلف خانواده، گروهی و تحصیلی خدمات رایگانی به شهروندان ارائه می دهد. لذا این خدمات مطابق آمارها خوشبختانه موثر واقع شده است و کمک حال نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی می شود.
این مقام انتظامی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه در پرونده هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده می شود، در 74 درصد پرونده ها مصالحه می شود که جا دارد از عملکرد روانشناسان و مشاوران فعال در کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش تشکر  و قدردانی کنم.  
 انتهای پیام/                    
مصالحه 74 درصد پرونده های ارجاعی به مشاوران انتظامی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار