ضرورت ایفای تعهدات قانونی از سوی شرکت‌های معدنی

اولتیماتوم فرماندار جدید اهر به معادن!

1401/02/12 - 10:39 - کد خبر: 62256 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اهر بر ضرورت ایفای تعهدات قانونی از سوی شرکت‌های معدنی مستقر در این شهرستان از جمله شرکت معدن انجرد تاکید کرد و گفت: ساخت هتل پنج ستاره، توسعه زیرساخت و راه های ارتباطی روستاها و اشتغالزایی از جمله تعهدات اجتماعی این شرکت‌ها است.

به گزارش نصر، ابوالفضل غنی زاده در جلسه شورای معادن اهر با انتقاد از عدم ایفای تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی از سوی معادن افزود: چند سالی است که معدن انجرد احداث هتل پنج ستاره و کمک به پیشگیری از آسیب های اجتماعی متعهد شده است اما هنوز اقدامی در این زمینه ها نکرده و این زمینه کاهش اعتماد افکار عمومی نسبت به این شرکت را فراهم خواهد آورد.
وی گفت: بی‌توجهی به تعهدات معادن در افکار عمومی، بدعهدی تلقی می‌شود و در چندین جلسه از بابت عدم احداث هتل گلایه‌هایی صورت گرفته است، در حالی که احداث هتل از جیب شخصی نیست بلکه از سرمایه مردم هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: تردد ماشین‌آلات سنگین معادن نیز راه‌های روستایی را تخریب کرده است و شرکت های معدنی باید نسبت به بازسازی و رفع تخریب ها اقدام کنند.
غنی زاده ادامه داد: احداث و بازسازی راه‌های روستایی شهرستان اهر که بر اثر تردد ماشین‌آلات سنگین معادن تخریب شده است، نیاز به برگزاری مناقصه ندارد چراکه این طرح دولتی نیست و نیاز به تخصیص اعتبار ندارد.
وی اضافه کرد: اگر اقدامات این چنینی از سوی شرکت ها انجام نشود سخن گفتن از مزایای معادن برای شهرستان بیهوده خواهد بود.
وی گفت: بازسازی راه‌های روستایی و احداث هتل پنج ستاره مطالبه‌ مردمی است و توجیه ناموجه مقبول نیست چرا که فرمانداری و مردم برای توسعه معادن همه کار کرده اند و انتظار از این شرکت ها، توجه به مطالبات است.
 غنی‌زاده همچنین با تاکید بر این‌که در جذب نیروی انسانی در معادن اهر، اهالی روستاهای هم‌جوار باید در اولویت باشند، گفت: معادنی که در جوار روستاها فعالیت دارند باید به این مهم توجه کنند و یک درصد درآمد خود را صرف توسعه زیرساخت ها کنند.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی معدن و کارخانه کنسانتره مس انجرد در اهر ۲۴ آذر ۱۳۹۱ آغاز شد و نوزدهم مهر ماه ۱۳۹۸ با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مقام های کشوری و استانی افتتاح شد.  
این معدن در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در مرحله اول فعالیت خود برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است.
کارخانه تولید کنسانتره معدن مس انجرد با سرمایه گذاری ٣٠ میلیون یورویی و ٢٥٠٠ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید که با احتساب قیمت روز باید این رقم را پنج برابر کرد. به عبارت دیگر امروز برای اجرای طرحی در این حد و اندازه افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال نیاز است.
با انجام اکتشافات تکمیلی در معدن مس انجرد شهرستان اهر، ذخیره آن ۳۰۰ میلیون تن کانسنگ سولفوری با عیار متوسط ۰.۸۵ درصد تخمین زده می شود.
انتهای پیام/
اولتیماتوم فرماندار جدید اهر به معادن! خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار