از سوی معاون وزیر کار؛

تغییر حقوق کارگران تکذیب شد

1401/02/12 - 07:56 - کد خبر: 62248 نسخه چاپی

نصر: معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، شایعه تغییر حقوق کارگران را تکذیب کرد و گفت: وزیر کار مصوبه شورای عالی کار را به همه نهادها و بنگاه های اقتصادی ابلاغ کرده است.

به گزارش نصر، «علی‌حسین رعیتی‌فر» روز یکشنبه در واکنش به برخی اخبار درباره احتمال تغییر مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش حقوق کارگران اعلام کرد: این مصوبه قانونی و لازم الاجراست.
وی با تاکید بر اینکه خبر تغییر در مصوبه شورای عالی کار را رد می کنیم، افزود: آقای رییس جمهور تاکید داشتند که مراقبت شود و بازار کار رصد شود تا تعدیلی صورت نگیرد. مصوبه شورای عالی کار به قوت خود پابرجا و لازم الاجراست. 
وی تصریح کرد: اگر قرار به تغییر مصوبه شورای عالی کار باشد باید در جلسه شورا مطرح شود، هیچ تصمیمی نمی تواند مصوبه شورای عالی کار را نقض کند.
به گزارش ایرنا، دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰،  ۵۷.۴  درصد افزایش یافت، دستمزد به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و۷۵۰ تومان و حداقل دستمزد روزانه به ۱۳۹ هزار تومان رسید. حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰  تومان (روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان)، بن کارگری ۸۵۰ هزار تومان، حق مسکن ۶۵۰  هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۴۱۷ هزار و ۹۷۵  تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.
براساس تصمیم شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با افزایش ۵۷.۴ درصدی به ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان برای خانواده ۳.۳ نفری رسید.
انتهای پیام/
 تغییر حقوق کارگران تکذیب شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار