فرماندار کلیبر؛

کمبود تجهیزات اطفای حریق درشهرستان‌های ارسباران غیرقابل انکار است

1401/02/11 - 19:51 - کد خبر: 62235 نسخه چاپی

نصر: فرماندار کلیبر با اشاره به این‌که کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق شهرستان‌های ارسباران و علی‌الخصوص شهرستان کلیبر هشداری برای مسئولان مربوطه است،افزود: این موضوع غیرقابل انکار است.

به گزارش نصر، میرحسین بهادری عصر امروز یک شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های منطقه ارسباران با محوریت اطفای حریق جنگل‌های ارسباران در شهرستان کلیبر اظهار داشت: شهرستان کلیبر بهشت سرسبز ارسباران و شهرستانی کوهستانی است که هرساله در ایام گردشگری‌پذیری دغدغه احتمال وقوع آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران را دارد، این در حالی است هر درختی که از جنگل‌هایمان در آتش سهل‌انگاری می‌سوزد احیای دوباره آن امکان‌پذیر نیست.
فرماندار کلیبر با اشاره به این‌که کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق شهرستان‌های ارسباران و علی‌الخصوص شهرستان کلیبر هشداری برای مسئولان مربوطه است، افزود: شهرستان کلیبر با وجود حوزه گسترده جنگلی و حضور حجم انبوه گردشگران در صورت بروز آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران با وجود تجهیزات محدود اطفای حریق، عملاً امکان اطفای آتش‌سوزی در لحظات اولیه را از ما سلب می‌کند.

عمده آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های ارسباران بعد از ظهرها اتفاق می‌افتد
وی ادامه داد: با بررسی زمان وقوع آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران در شهرستان کلیبر به این نتیجه می‌رسیم که عمده آتش‌سوزی‌ها در این شهرستان بعد از ظهرها اتفاق می‌افتد و چون منتهی به شب می‌شود نیروها امکان مهار آتش‌سوزی را ندارند.
بهادری با ذکر این‌که کمبود تجهیزات اطفای حریق در شهرستان‌های ارسباران غیرقابل انکار است، گفت: در جلسات حضوری به مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی درخواست کردم که در مشه‌پاره به ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی، یک‌دستگاه در دهستان مولان و آبش‌احمد جهت کمک در مهار آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نیازمندیم.

باغداران کلیبری برای انتقال آب با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند
فرماندار کلیبر با اشاره به خسارت سیل مردادماه در شهرستان کلیبر خاطرنشان کرد: روزی نیست که آسیب‌دیدگان از سیل سال گذشته کلیبر به فرمانداری مراجعه نکنند، در حال حاضر نیز باغداران کلیبری برای انتقال آب با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، اگر شورای مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی همراهی کند می‌توانیم مشکلات پیش‌روی باغداران کلیبری را مرتفع کنیم هرچند با گذشت نزدیک به یک‌سال از سیل هولناک کلیبر؛ هنوز غرامت خسارت‌دیدگان پرداخت نشده است.
انتهای پیام/
کمبود تجهیزات اطفای حریق درشهرستان‌های ارسباران غیرقابل انکار است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار