روند صعودی بورس تا تیرماه ادامه داد:

کاظم پور: انتظار شاخص دو میلیونی را نداشته باشید

1401/02/10 - 20:27 - کد خبر: 62181 نسخه چاپی

نصر: کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روند صعودی بورس تا تیرماه به شکل آهسته ادامه دارد، گفت: مردم انتظار رسیدن شاخص کل به محدوده ۲ میلیون واحد را نداشته باشند.

به گزارش نصر، مرتضی کاظم پور در گفت‌وگویی درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: هیچ‌کدام از بازارها، برای سود و زیان افراد تعهدی ندارند. بازار راه خودش را می‌رود و اینکه هم خریدار و هم فروشنده کار خود را درست دانسته و از آن خوشحال هستند، جزو جذابیت‌های بازارهای مالی به‌حساب می‌آید.
وی افزود: مردم باید در بازارهای مختلفی همچون بازار سرمایه، آتی، آپشن، کالا و اختیار معاملات آموزش ببینند و معامله کنند و به طور مثال در فصل برداشت، محصول زعفران بخرند چراکه این محصول رشد شارپی پیدا می‌کند و یا زمانی را برای خرید سکه قرار دهند یا زمانی که کلیت بازار خوب نیست، در صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنند.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تغییرات عدد شاخص کل بورس، خاطرنشان کرد: مردم انتظار رسیدن شاخص کل به محدوده ۲ میلیون واحد را نداشته باشند. با وجود اینکه عدد شاخص در وضعیت معاملات تأثیر دارد اما شاید خیلی از افراد هنوز ضررهای خود را جبران نکرده باشند.
مرتضی کاظم پور ادامه داد: فرصت‌های معاملاتی بسیاری در بازار سرمایه وجود دارد. توصیه من به افراد این است که نگاه‌شان به سبد خودشان باشد و با منطق معامله کنند.
بیشتر بخوانید:بورس امروز 10 اردیبهشت | استقبال بازار از نمادهای کوچک
وی در پاسخ به این سؤال که «روند بورس در ماه‌های آینده به چه شکل خواهد بود؟»، گفت: تجربه ثابت کرده که بازار در فصل بهار از شرایط خوبی برخوردار است. در فصل بهار سال 1399، رشد بسیار هیجانی در بازار اتفاق افتاد، اما امسال بورس به آرامی در حال رشد است که این موضوع جذابیت بازار را افزایش می‌دهد.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود روند بورس تا تیرماه به صورت آهسته و پیوسته صعودی باشد. از طرف دیگر، ارزش معاملات در حال افزایش است و این موضوع از ورود پول به بازار خبر می‌دهد که به روند بازار سرمایه کمک می‌کند.
وی در ادامه بر اجتناب از معاملات هیجانی تاکید کرد و یادآور شد: افراد حتماً باید حد ضرر و حد سود را رعایت کرده و طمع نکنند. همچنین نباید بیشتر از 15 درصد سبد به سهام پر ریسک اختصاص داده شود. این نکات اگر رعایت شود، افراد می‌توانند سودهای بهتری کسب کنند.
مرتضی کاظم پور عنوان کرد: شرکت‌های کوچک و بزرگ در وضعیت عادی قرار دارند و مردم باید سبد خودشان را ملاک قرار دهند. بسیاری از این سهام تکنیکالی رفتار می‌کنند و این مورد در میان سهام بزرگ واضح است.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: امیدوارم روز به روز بر دانش بورسی مردم اضافه شود و شاهد افزایش ارزش معاملات و همچنین افزایش دامنه نوسان تا 10 درصد باشیم. هرچقدر که محدودیت‌ها کمتر شود، بازار تحلیل‌پذیرتر شد و ورود پول به آن بیشتر اتفاق میفتد.
انتهای پیام/
کاظم پور: انتظار شاخص دو میلیونی را نداشته باشید آژانس خبری تحلیلی شهر بورس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار