مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی؛

حدود سه هزار واحد مسکونی زلزله زده نیاز به بازسازی دارند

1398/08/20 - 17:40 - کد خبر: 6213 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: طبق برآوردها حدود سه هزار واحد مسکونی زلزله زده با تخریب بیش از 70 درصد نیاز به بازسازی دارند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حافظ باباپور در گفت‌وگویی در تشریح این خبر اظهار کرد: حدود یکهزار و 500 الی دو هزار واحد مسکونی نیز نیاز به تعمیرات دارند و دولت، تسهیلاتی را به منظور بازسازی و تعمیر منازل تخریب شده در نظر گرفته است.

وی با اشاره به مبلغ تسهیلات برای بازسازی و تعمیر منازل روستایی گفت: اعطای تسهیلات 40 میلیون تومانی به علاوه 10 میلیون تومان وام بلاعوض برای بازسازی از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای منازل روستایی است.

وی اضافه کرد: وام 15 میلیونی تعمیرات با کارمزد چهار درصد و وام پنج میلیون تومانی بلاعوض نیز برای تعمیر منازل در نظر گرفته شده، اما تاکنون موردی از تخریب یا نیاز به تعمیر منازل مسکونی شهری گزارش نشده است.

باباپور با اشاره به میزان تسهیلات بانکی برای بازسازی یا تعمیر واحدهای دامی که در حادثه زمین لرزه آذربایجان شرقی خسارت دیده‌اند، گفت: پرداخت وام 15 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و اعطای پنج میلیون تومان وام بلاعوض نیز از جمله تدابیر اندیشیده شده در این خصوص است.

وی در ادامه از اعطای وام 15 میلیون تومانی برای تامین لوازم معیشتی و اسباب و اثاثیه افرادیکه در حادثه زلزله لوازم معیشتی†شان را از دست داده‌اند، خبر داد.

وی در پایان با اشاره به میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای تامین اسکان موقت برای زلزله‌زدگان تا بازسازی و تعمیر خانه‌های آسیب دیده خاطرنشان کرد: مبلغ 10 میلیون تومان از بابت اجاره خانه برای اسکان موقت به هر خانوار اعطا می†شود.

انتهای پیام/

حدود سه هزار واحد مسکونی زلزله زده نیاز به بازسازی دارند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار