خبر/

استاندار آذربایجان شرقی بر تامین امنیت شغلی کارگران تاکید کرد

1401/02/08 - 20:39 - کد خبر: 62087 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: تامین امنیت شغلی کارگران موضوع بسیار مهمی است و بایدبا هر عاملی که موجب سلب امنیت شغلی کار و کارگری می شود مقابله کرد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز پنج‌شنبه در دیدار با تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با بیان اینکه کارگران جزو متین ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند، افزود: تشکل‌های کارگری زبان گویای این قشر می باشد که باید از ظرفیت این تشکل ها استفاده کامل شود
وی  با اشاره به اینکه باید آشکار و شفاف با کارگران صحبت کرده و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی شود، ادامه داد: باید تصمیماتی گرفته شود تا اصلی ترین عضو تولید و ایجاد اشتغال و کسب و کار در آرامش به کار خود ادامه دهد.
خرّم گفت: باید حقوق و مزایای کارگران متناسب با کار پرداخت و کرامت انسانی آنان حفظ شود، همچنین بهداشت و سلامت کار و کارگر مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: موضوع مسکن از مسائل مهمی است که در دولت سیزدهم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن به آن توجه ویژه شده و تعاونی های مسکن کارگری می توانند از این طرح استفاده کنند، اگر تعاونی های مسکن کارگری وارد عرصه شوند ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: آموزش مهارت به کارگران از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه جدی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قرار گرفته و برنامه ریزی های لازم برای مهارت افزایی کارگران انجام شود.
وی ادامه داد: با افزایش مهارت کارگران، کیفیت محصول ارتقا یافته و رضایتمندی مشتری افزایش می یابد، همچنین در امنیت و سلامت جامعه که دسترنج کارگر است تاثیرگذار است.
خرم افزود : به موضوع تحصن به عنوان یک آسیب جدی نمی نگریم، تحصن ها به دنبال یک سری مطالبات به حق کارگری اتفاق می‌افتد.
وی اظهارداشت: سختی کار مورد قبول است ولی پرداختی ها نیز باید براساس تخصص، تجربه و تحصیلات افراد مورد توجه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: وقتی به مطالبات کارگری توجه نشود کارگران به دنبال تعطیلی هستند که تعطیلی کارخانه ها و مراکز تولیدی به ضرر کارفرما و کارگر است.
وی ادامه داد: قبل از اینکه این مسائل اتفاق بی افتد باید مسوولان گوش شنوا و زبان گویای کارگران باشند و حق و حقوق کارگران را تامین کنند و اگر به حق نیست باید توجیه منطقی شوند.
خرّم افزود:نظم و انضباط و رفتار حرفه ای کارگری از موضوعات بسیار مهمی است و هیچ کاری و عملی بدون نظم نتیجه بخش نیست.
وی اضافه کرد: کارگران باید دارای رسانه باشند تا به صورت منطقی پیامها و مطالبات به حق خود را بیان  کنند.
استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور، گفت: شرکت های دانش بنیان یکی از عوامل پیشرفت جریان کار و کارگری می تواند باشد و صاحبان صنایع و کارفرمایان از شرکت های دانش بنیان حمایت کنند.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان عامل بقای صنعت کشور بوده و باید از فعالیت این شرکت ها در تمام عرصه های تولیدی استقبال شود تا تخصصی تر به نتایج بهتری دست یابیم.
خرّم با اشاره به اینکه بخش خصوص آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها نمره بسیار قابل قبولی دارد، گفت: به دنبال این هستیم تا بخش اعظمی از صنایع و معادن را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بخش خصوصی فعال تر شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه، گفت: ضعف مهارت آموزشی، فرسودگی ماشین آلات و تکنولوژی، رفتار ناصحیح تعدادی از مدیران میانی و عدم ارتباط با بدنه کارگری، عدم مدیریت بحران در هنگام ناآرامی و عدم نظارت بر عملکرد پیمانکاران از جمله مشکلات حوزه کار و کارگری بود که در سال گذشته احصا شده است.
حسین فتحی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، افزود: در سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی با رویکرد مشاغل نوین، فناوری و دانش بنیان پرداخت شده است.
 دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۷۵ هزار نفر عضو خانه کارگر استان هستند، گفت: سال گذشته برای ۱۲۷ هزار نفر در ۶۷ رشته آموزش رایگان ارائه شده است. 
کریم صادق زاده بر تقویت تشکل‌های کارگری، چیده شدن قراردادهای موقت و سفید امضا در کارگاه‌های کوچک، رونق بازار کار دائم برای کارگران ساختمانی و ساماندهی مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی تاکید کرد.
انتهای پیام/
استاندار آذربایجان شرقی بر تامین امنیت شغلی کارگران تاکید کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   دانشجویان دختر خوابگاه شهدای دانشگاه ملی تبریز   سال پیش  

باسمه تعالی
۱۴۰۱/۲/۱۱
درخواست رسیدگی  دانشجویان دختر دانشگاه ملی تبریز ساکن در خوابگاه شهدای این دانشگاه

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فن آوری کشور

سلام علیکم
با احترام/ بد آرزوی قبولی طاعات و عبادات به استحضار می رسانیم اینحانبان دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه شهدای دانشگاه ملی تبریز از حضور جناب عالی و سایر مسئولین محترم ذیربط کشور خواهشمندیم دستور فرمایند نسبت به رفع مشکل  وضعیت بد آب شرب  خوابگاه دخترانه شهدای دانشگاه ملی تبریز رسیدگی عاجلی مبذول فرمایند.
وضعیت آب شرب به حدی نامناسب و بد است که آب گل آلود و پراملاح  شیرهای آب خوابگاه قابل استفاده برای صدها دانشجوی دختر ساکن در این خوابگاه نمی باشد. صدالبته صدها دانشجوی دختر ساکن در خوابگاه شهدای دانشگاه ملی تبریز با عنایت به وضعیت معیشتی  توان تهیه  بطری های آب معدنی را برای استفاده و شرب روزانه ندارند.
لدا ضمن درخواست رسیدگی عاجل، خواهشمندیم دستور فرمایند یک دستگاه مخصوص تصفیه آب  در این خوابگاه دختران دانشجو نصب نمایند.
هم چنین یک دستگاه مینی بوس فرسوده ایویکو با بیش از سی سال کارکردش!؟ برای سرویس مابین این خوابگاه و دانشگاه گذاشته اند که به زور سربالایی های داخل دانشگاه را طی می کند و حادثه ساز است و تقاضای تعویض آن را نیز داریم.
از بدل عنایت و رسیدگی عاجلی که مبذول خواهید فرمود کمال قدردانی را داریم.

با سپاس مجدد
دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه شهدای دانشگاه ملی تبریز

رونوشت:
حضور رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر رییسی بزرگوار جهت استحضار  و بذل عنایت ویژه و صدور دستور رسیدگی به این درخواست های دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه شهدای دانشگاه ملی تبریز

پژوهشیار