برای نخستین بار؛

برگه امتحانی دانش‌آموزان خارج از کشور الکترونیکی به حوزه تصحیح ارسال می‌شود

1401/02/08 - 15:15 - کد خبر: 62083 نسخه چاپی

نصر: معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای اولین بار برگه‌های امتحانی دانش‌آموزان خارج از کشور به صورت الکترونیکی به حوزه تصحیح ارسال می‌شود.

به گزارش نصر، ابوالفضل کمالی در گفت و گویی درباره وضعیت آموزش دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه ملی عنوان شده که برگه امتحانات آموزش و پرورش از سال ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی به حوزه‌ها ارسال و تصحیح شود اما این اقدام امسال به صورت پایلوت در مدارس خارج از کشور صورت می‌گیرد و این امکان وجود دارد که تجربیات بدست آمده را برای اجرای آن در سال‌های آینده بکارگرفت.
وی افزود: با توجه به اینکه آموزش در کشورها به صورت حضوری انجام شد، امتحانات دانش آموزان هم حضوری برگزار می‌شود. همچنین امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت هماهنگ و نهایی است.
معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امتحانات پایه دوازدهم به صورت متمرکز و کشوری برگزار می‌شود، بنابراین تصحیح امتحانات هم به صورت کشوری است، یعنی برگه‌ها برای تصحیح به داخل کشور می‌آیند و اعلام نتیجه می‌شود.
کمالی با بیان اینکه ۷۶ حوزه امتحانی برای دانش آموزان خارج از کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: همچنین ۱۶ حوزه امتحانی هم برای کنکور داوطلبان خارج از کشور در نظر گرفته شده که آموزش و پرورش مجری است و مسئولیت اصلی با سازمان سنجش و آموزش کشور است.

تحصیل ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس خارج از کشور
وی همچنین درباره تعداد دانش‌آموزان و محتوای آموزشی آنها توضیح داد: در حال حاضر حدود هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز وجود دارد که در ۷۶ مدرسه جمهوری اسلامی در خارج از کشور تحصیل می کنند و تلاش بر این است که این آمار را برای دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور و هم برای ایران دوستان توسعه دهیم.
معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش افزود:  مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به طور کامل به سبک جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در داخل کشور، دراختیار دانش‌آموزان خارج از کشور هم قرار می‌گیرد.
کمالی یادآورشد: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان  به موقع و در زمان مناسب به دست دانش آموزان می رسد و مانند دانش آموزان داخل ایران هم از کتاب‌های درسی منطبق با سیاست‌های سند تحول بنیادین را دنبال می کنند.


 
تدریس هزار و شش معلم در مدارس خارج از کشور
وی همچنین درباره تعداد معلمان مدارس خارج از کشور توضیح داد: سه نوع معلم اعزامی، تبعی و محلی برای مدارس خارج از کشور به کار گرفته می‌شوند، نیروهای اعزامی افرادی هستند که از آنها آزمون گرفته می‌شود و پس از قبولی برای تدریس در مدارس خارج از کشور مامور می‌شوند.
معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مواقعی ممکن است همسران فرهنگیان اعزامی یا افراد مامور شده از سایر نهادها به خارج از کشور معلم باشند که به آنها نیروهای تبعی گفته می‌شود. عده ای از معلمان هم محلی و بومی هستند.
کمالی یادآورشد: هزار و شش نفر معلم در مدارس خارج از کشور مشغول کار هستند که شامل اعزامی‌ها، تبعی‌ها و محلی‌ها می‌شوند و کمبود معلم هم برای این مدارس نداریم.

تحصیل نیمی از دانش‌آموزان در امارات، ترکیه و کویت
وی با بیان اینکه سیاست کلی آموزش و پرورش ثبت نام تمامی دانش آموزان ایرانی و خارجی در مدارس خارج از کشور است، گفت: نه تنها محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد، حتی از ثبت‌نام دانش آموزان خارجی هم که به فرهنگ و آموزش ایرانی علاقه‌مند هستند، استقبال می کنیم.
معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیشترین دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور در سه کشور امارات، ترکیه و کویت ساکن هستند، در واقع می توان گفت که نیمی از دانش آموزان خارج از کشور در این سه کشور هستند.
انتهای پیام/
برگه امتحانی دانش‌آموزان خارج از کشور الکترونیکی به حوزه تصحیح ارسال می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار